Hoe kan ik de snelheid van een USB-hub controleren?

Ik heb namelijk op internet een USB-hub gekocht waarop staat vermeld: USB 2.0 , 480Mbps

Maar wanneer ik een usb-stick aansluit op de usb-hub krijg ik de melding dat het apparaat (usb-stick) sneller kan werken via een snelle usb 2.0 poort.

Nu wil ik de snelheid controleren, hoe kan ik die precies achterhalen?

Wanneer ik 100 MB kopieer, duurt dat bijna 3 minuten!!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat wel, normaal gesproken zou ik geen melding krijgen wanneer ik een usb-stick o.i.d. aansluit.

Antwoorden (1)

het gaat in dit geval niet op de snelheid van de hub maar om de snelheid van de usbpoort in je pc
(waar je de hub op hebt aangesloten)
het kan zijn dat deze niet geschikt is voor usb 2 maar voor usb 1 en niet hoger
normaal zou als je xp sp3 hebt de poorten vanzelf sneller worden behalve als ze hardwarematig dus usb 1 poorten zijn
je kan dan op zoek gaan naar een insteek kaart voor usb2
poorten

Wat ook wel eens het geval wil zijn is dat de usb poortje op de voorkant van je pc usb 1 zijn en de usbpoortjes op de achterkant van je pc wel usb 2 zijn sluit daar je hub op aan kijk of dat verschil maakt
zo niet dan moet een extra insteek kaart voor usb poortjes
in je pc zetten
die zijn niet zo duur
en vaak kun je ze zelf vinden in die winkels die dingen verkopen van winkels die failliet zijn gegaan.
maar zelf nieuw zijn ze niet zo duur
capthavoc