Ik ben op zoek naar een draadloosinternetsysteem echter ik wil mijn desk-top persé via de kabel behouden. M'n Ipad en lap-top draadloos via ziggo.Hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Heel simpel, gewoon een router kopen en installeren.

Thuis heb ik ook Ziggo, met aan de modem een draadloze router van ik meen circa 35 euro (maar goedkoper en duurder komt ook voor).

De router heeft vier LAN-poorten, waar je met een UTP LAN-kabel gewoon bedraad vier computers op kunt aansluiten, daarnaast heeft de router ook een WiFi transceiver erin, zodat ook draadloze apparaten aan te sluiten zijn.

Na aanschaf is het alleen even een kwestie van waar nodig de boekjes goed doorlezen en op de juiste wijze installeren en configureren en klaar is Kees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een draadloze router koopt en deze op je modem aansluit heb je naast een draadloos netwerk ook vrijwel altijd nog vier bedrade poorten om te gebruiken. Daar kun je dan je desktop op aansluiten. Geen probleem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via je `draadloze`router die aan gesloten is aan een kabel en die verbind je weer met je andere `wifi`apparaten die jij moet laten zoeken naar draadloze netwerken...kkééèè..lamaas horen gr. bb