hoe lang gaat een computer mee?

er vanuit gaande dat ik hem dagelijks 3 à 4 uur gebruik voor
surfen,mailen,downloaden,branden enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
9.1K

Het beste antwoord

een computer gaat meestal zo'n 5 jaar mee.
branders gaan meestal wat sneller kapot maar een nieuwe kost hooguit 15 euro.

alle onderdelen hebben 3 jaar garantie behalve de voeding.
geheugen van kingston heeft zelfs levenslange garantie, je hoeft alleen de verzendkosten te betalen en je krijgt binnen 2 weken een nieuwe opgestuurd ook al was je oude geheugen 10 jaar oud.

er is echter de wet van moore(more). elke 20 maanden verdubbelt de snelheid/opslagcapaciteit van een computer.
na 5 jaar heb je 60 maanden, dat is 3 maal een verdubbeling dus dan is na 5 jaar een nieuwe computer alweer 8 keer zo snel(2-4-8). Vandaar dat een computer van 5 jaar oud eigenlijk al te oud is geworden maar in principe kan een computer 10 jaar mee gaan als je af en toe wat onderdelen vervangt zoals een brander/cd speler en/of de videokaart, deze onderdelen gaan 3 tot 4 jaar mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste informatie!

Andere antwoorden (9)

In jouw situatie denk ik dat ie na 1 à 2 jaar minder snel wordt en na 5 jaar "dood" is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt aan je gebruik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zal lang meegaan, waarschijnlijk wel 20 jaar. Alleen op langere termijn zal hij niet meer aan je eisen voldoen, aangezien er op elk moment nieuwe technologische snufjes uitkomen. Je zal een pc gemiddeld 5 tot 7 jaar kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Dat is het juiste antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 20 jaar kan ik wel mee leven...
Beetje geheugen bijplaatsen misschien
Dat ligt aan de kwaliteit van de computer en hoeveel rotzooi je binnen haalt.

Gemiddeld moet een goede PC wel een jaar of 4-5 meegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mij doet het al 7 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een apple ! Die gaan na 4 jaar nog even snel als dat je ze nieuw koopt.. En na 10 jaar doen ze het nog ! *slaan overigens ook nooit vast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een IBM XT uit 1982 die het nog steeds doet....

Maar na een jaar of vijf heeft de pc zijn actuele gebruikswaarde zo'n beetje wel verloren.

Veel moderne programmatuur zal moeite geven en zal geneigd zijn een nieuwe aan te schaffen als je veel gebruik van hem maakt.
rose
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Die oude bakken blijven veel langer werken dan de nieuwe pc's heb ik al gemerkt. Wij hebben thuis ook een aantal oude pc's staan, en die doen het nog perfect!
Ik gebruik ze soms zelfs nog, voor oude spelletjes nog eens te spelen :)
Dat hangt af van jou behoeften, met een goede monitor, voldoende intern geheugen en hardeschijfruimte gaat een pc een hele tijd mee ongeveer 5 tot 6 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, nou dat ligt aan je merk computer!
een apple laptop zal langer mee gaan als een laptop van het merk bijv. acer!

oke, ik hoop dat ik het jou goed heb geinformeerd!
mochten er nog vragen zijn maat,, stuur een mailtje!