Een glas water over het toetsenbord van m'n MacBook pro, wat moet ik doen?!

Ik heb zojuist een glas water omgestoten over mijn MacBook, wat kan ik nu het beste doen om verder schade te voorkomen? Wat kan ik doen? Alvast bedankt voor uw tips..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
22K

Antwoorden (11)

Geen paniek!
De stekker van de voeding loskoppelen!
De accu eruit halen.
En de verzekeringspapieren van je WA+inboedel er eens bijpakken.

Afhankelijk daarvan de verzekering contacteren en/of de Mac ter reparatie aanbieden bij een Apple Servicecenter. Eerst het met de verzekering rond hebben alvorens je gaat laten repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor je reactie. Om de accu eruit te halen, moet ik dan de achterkant open schroeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft een mac book pro niet hetzelfde probleem als de iphone/touch? De accu is niet zomaar te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BTW puur water geleid niet, er moet een zuur en/of zout bij zijn. Het kan er wel voor zorgen dat de contacten gaan ocsideren. Goed laten drogen is het beste wat je als eerste moet doen, dus uitzetten en op de verwarming leggen!!
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, je hebt een nieuwer type met een ingebouwde accu.. Die van mij heeft nog een losklikbare, vandaar.
Ja, als het maar een "beetje" water is, is het misschien afdoende om de föhn erop te richten op de laagste stand. Niet te warm hoor.
Maar neem in elk geval even contact met Apple op, joh.
Je gaat toch geen risico nemen dat je mooie Appletje hier schade van oploopt?
Tel. 0900-7777703
Succes, en laat even weten wat eruit kwam in een reactie. Altijd leerzaam.
gewoon laten drogen op een droge warme plek...werkt met mn telefoon ook als die in t water is gevall.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alvast gaan sparen voor een nieuwe, want hiermee is de levenduur enorm ingekort.

Zelf zou ik een fohn pakken om het droogproces lokaal te versnellen.

Gelukkig gebeurd dit je maar 1x. Heb je die alvast gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon een nieuwe koopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drogen/boven kachel leggen, en 2 dagen niet gebruiken en echt goed laten drogen. Als je er al spanning op hebt gezet en het apparaat gaf geen kick is het al te laat..

Je kunt er ook altijd nog voor kiezen om een vriend in te schakelen en die te laten bellen met verzekering. Deze kan zeggen het drinken over je MacBook te hebben gegooid, dan wordt het zeker verzekerd.
Maar ga er maar van uit dat je nooit je volledige aankoopbedrag er voor terugkrijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drogen ok, maar zelfs nadat ie eerst geen kick gaf, kan die het later alsnog weer gaan doen. Verzekeringsfraude is zeker geen aanrader, dus daarom een min!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met Waussie, want als die vriend zijn verhaal bij de verzekering niet weet in stand te houden, dan hang jij ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om deze reden betalen wij dus steeds meer geld aan de verzekering.. Lekker, vooral doorgaan. wat een bagger antwoord slytrax en ook het feit dat je iemand anders in gevaar wil brengen voor je eigen fout (in dit geval "hansworst's fout)
Met de föhn er op ............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd eerst de stroom eraf en accu verwijderen. Het is stroom dus als het gaat vonken beschadigd de elektronica.
Maak zoveel mogelijk afdekklepjes los aan de onderkant van de je apparaat en ga met een fohn net zolang bezig dat je zeker bent dat alle vocht verdwenen is.
Daarna kun je proberen om de accu er weer in te zetten en de stroom er weer op.
Dan duimen dat alles weer werkt.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks föhn enzo. Je haalt de stekker eruit en de batterij. Dan leg je hem een volle week op een verwarming of iets dergelijks. Het is vreselijk zo lang te wachtten. Ik weet het :) maar ik spreek uit ervaring. Sowieso moet je kijken of je nog garantie hebt. Dan krijg je gewoon lekker een nieuwe !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd het beste! Je zal het echt heel goed moeten laten drogen, en dan na een dikke week duimen dat alles het nog doet.
Doen wat Vols zegt.. water kan niet zo heel veel kwaad. het beste wat je kan doen is deze een weekje laten drogen zonder dat er een batterij of voedingskabel in zit. Zolang je geen Cola morst is alles nog oké ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal zou je de accu eruit kunnen trekken maar dat gaat niet bij een apple tenminste als je hem niet wil open schroeven.. Je hebt geluk dat het water is dus ik zou hem open schroeven want garantie gaat hem ook niet worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
eerst nog even een paar dagen laten drogen dan aanzetten en als hij niks doet dan kan je hem open schroeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een MacBook kan daar tegen!

Gewoon accu er van af, en dan de keyboard losschroeven (daar heb je misschien een maintenance manual voor nodig) goed afdrogen waar je bij kan, en 2 dagen wachten.