Standby verdwenen bij XP?

Ik kan mijn laptop bij het startmenu niet op standby zetten (is grijs dus niet aanklikbaar) alleen uitschakelen of opnieuw starten.
Het is een Dell d610 met XP professional.
Wie weet raad?

Toegevoegd na 15 uur:
Het is opgelost, ik heb de videokaart er opnieuw ingestopt en het was in orde.
Over en sluiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Kan ook, dat je schijf aan het vollopen is, en dat er geen plaats meer is voor de opslag van de hibernate data.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schijf heeft ruimte zat maar wat jullie bedoelen met hibernate ontgaat me, ik heb alleen standby en verder geen dut-, sluimer- of slaapstand zoals Vista heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
standby is engels, evenals hibernate en heet in het nederlands dut-, sluimer- of slaapstand

Andere antwoorden (3)

Heb je hibernate soms uitstaan? Google maar even hierop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
De bedoeling is dat je antwoord geeft op de vraag. Google maar even kan je overal wel bijzetten, maar daar heeft niemand iets aan. Dit is dus geen antwoord maar een reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord is om de vraagsteller op de hibernate instelling te wijzen, maar dat kan ook anders. Bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is een goede link naar de oplossing:
http://www.hccforums.nl/showthread.php?t=246
de oplossing die ik bied klinkt heel raar, maar bij mij heeft het geholpen. Verwijder de driver van je videokaart, start opnieuw op en installeer de driver opnieuw. Mogelijk heeft een update van Windows een nieuwe driver geïnstalleerd waardoor de videokaart niet meer werkt met de stand-by. Kijk voor je de driver verwijderd of je op cd rom nog wel de originele driver hebt of dat deze via internet te downloaden is.

Mocht het niet helpen dan kun je altijd nog je systeem terug zetten met systeemherstel naar een periode dat stand-by nog wel werkte. Zet je updates dan niet meer op automatisch installeren maar op wel automatisch downloaden maar handmatig commando geven tot installeren, voor je installeert kijken of er geen updates bij zitten voor je hardware, als deze er tussen zitten uitschakelen (verbergen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de driver verwijder van mijn videokaart kan ik daarna toch niet meer zien wat ik doen moet? Deze actie durf ik niet.
Een cdrom heb ik ook niet, het is een oem versie.
Met hibernate wordt slaapstand bedoelt, mogelijk heb je dat uitgeschakeld.

Via energiebeheer kan je slaapstand weer inschakelen (één vinkje, zie bron) en dan is standby ook weer actief. Overigens: als je shift indrukt en op standby klikt (wanneer die weer actief is) dan kan je de computer in slaapstand zetten waarbij de computer helemaal geen stroom meer gebruikt (dat doet hij wel wanneer hij in stanby staat).