Als ik een server wil opzetten, kan dat het best voor of achter de modem?

Achter de modem en dan port forwarden.. alleen zijn hier dynamische ip adressen die veranderen ( DHCP), dus dat wordt beetje moeilijker.

Of zou het ook voor de modem kunnen en dan met een netwerk hub o.i.d erachter?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een server voor je modem zetten is niet mogelijk, wel zou je je server als router tussen je modem en het netwerk kunnen zetten.

Gewoon je server in je netwerk hangen en de nodige poorten op je modem fowarden lijkt de beste oplossing (doe ik thuis ook).

Het is op servers altijd mogelijk om een vast IP-adres in te stellen, dus problemen met port-forwarding hoef je niet te hebben
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Het beste is voor de modem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou toch achter zetten. Statische ip-adressen is ook vaak mogelijk in te stellen. Indd port forwarden. Zit je server ook gelijk beetje beschermd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Best zet je een datacentrum, maar dat kost geld. Voor je modem zetten gaat niet lukken omdat daar coax of een phoneline zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan eventueel wel, want er gaan kabels naar de modem (WAN volgensmij..) maar weet niet zeker of het phoneline of lan is.. zal ik nog wel eens kijken..
Als het namelijk gewone lan aansluiting is wou ik het gelijk aansluiten op de server of switch en zo pas naar de modem e.d. om de modem firewall tijdelijk te omzeilen..