Wat kan er de reden van zijn dat onze printer/scanner/kopier momenteel bij de laatste twee functies alleen een zwart vlak als resultaat geeft?

Wij hebben een HP-PSC 1610 All-in-One printer/scanner/kopier.
Deze heeft altijd naar behoren gewerkt.
Vorige week hebben we een nieuwere pc gekregen en de oude pc dus vervangen.
We hadden de officiele printer-installatie CD niet meer en hebben de drivers gedownload van de website van HP.

Sindsdien doet de printer het prima, maar de kopieer en scanfuncties leveren een zwart vel papier op.
Mijn eerste gedachte was dat de lamp waarschijnlijk niet werkt, maar bij de scan zag ik dat de lamp wel degelijk over het gehele oppervlakte loopt.

Bij het scannen wordt tevens de onderstaande melding getoond. Heb me al suf gezocht op de website van HP, maar kan hier dus echt geen informatie over vinden.

Kopieren kon altijd zonder dat de pc aanstond, dus dat moet zonder drivers ook kunnen.

(oh, voor het geval iemand het als tip geeft: We hebben de oude PC nog even aan het apparaat gekoppeld, om te kijken of het daar nu ook fout ging en helaas bleek dat het geval te zijn).

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou 'm ook nog eens op een 3e PC proberen, bijv. die van de buren. Als 't dan nog steeds niet werkt, lijkt 't toch wel een hardware probleem (kabel, of scanner zelf).
Cryofiel
13 jaar geleden
Een kabelprobleem lijkt me onwaarschijnlijk als het kopiëren (wat in de stand-alone-modus gebeurt, en dus ook mogelijk is zonder kabeltjes) al fout gaat. Het enige dat hierop lijkt is mijn pogingen geld te kopiëren. Dan maakt hij weliswaar een kopie van het bankbiljet, maar daar gooit hij over het volledige vel papier dikke zwarte toner overheen. De kopie van het geld is nog net te zien wanneer je het zwartgetonerde vel papier op de juiste manier tegen het licht houdt (reflectie, geen doorval).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had niet begrepen dat stand-alone kopiëren niet meer wilde, maar de zin 'Kopieren kon altijd zonder dat de pc aanstond, dus dat moet zonder drivers ook kunnen.' kan daar inderdaad op duiden. En dan zal 't inderdaad niet de kabel zijn. Misschien wel de voeding - al lijkt me die kans ook niet groot; de lamp gaat wel heen en weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@cryo: je hebt dus veel zwart geld :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Inderdaad. Dat hangt nu naast mijn bureau aan de muur.

Het beste antwoord

Op dit officiële HP-supportforum meer mensen met dit probleem, maar geen oplossing:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Scanning-faxing-and-copying/HP-PSC-1610-Copy-Scan-Full-Black-Page/m-p/307632
Op dit forum:
http://www.fixyourownprinter.com/forums/inkjet/60959
staat:
"Keep the printer ON-unplug the power cable from the back-hold down OK and the Cancel buttons together-plug in the power cable-once you see the display goes off-release both the buttons and follow the instructions.
If still no solution then need to get another scanner."

Die laatste zin geeft niet veel hoop, moet ik zeggen....
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, deze had ik nog niet gevonden. Wel via google een topic op beslist.nl (oid), maar bij aanklikken van de link bleek de pagina in kwestie niet meer te bestaan.
In cache kon ik hem ook niet meer vinden. Ik ga deze oplossing vanavond gewoon problemen.
De laatste zin hadden we al in gedachten, maar mocht het op een andere manier lukken....
+ alvast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm.. ben bang dat het de laatste zin gaat worden... hij geeft geen zwart vlak meer, hij slaat nu direct vast :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe printer gekocht.

Andere antwoorden (3)

Je zou kunnen proberen de scanner (zo ver mogelijk, indien een 'klein beetje' niet helpt) uit elkaar te schroeven, en dan weer in elkaar te zetten. Soms werkt zoiets.
Helpt 't ook om het slot-knopje een paar keer op slot te zetten en weer los te zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een nieuwe computer hebt,dan heb je waarschijnlijk ook windows 7 .in dat geval moet je het hele softwarepakket downloaden. (van de hp site)daarin zit ook de driver voor windows 7
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter lezen sjadong: "NieuweRE" computer. Zelfde besturingssysteem.
Staat de lamp wel aan?(groen of wit licht)
CCD misschien stuk, spiegel los in scanner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lamp gaat aan. Lamp gaat zelfs heen en weer... spiegel los in scanner... kan een idee zijn. Hoe zie ik dat of beter: Hoe los ik dat op? (Kan ik dat zelf?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meeste hp's zitten met torx dichtgeschroefd. als je handig bent kun je de scanner redelijk eenvoudig openen.