Ik wil een laptop gaan kopen. Budget: tot 550 euro. Doel: foto's, films bewerken bekijken.Wat zijn de eisen qua processor en videokaart?

Is dual core genoeg?
Kloksnelheid 2.0ghz of moet het hoger zijn?
Videokaart: Is een gedeelde videokaart genoeg, of zijn die tegenwoordig goed genoeg. Of moet je een dedicated videokaart hebben? En welke is dan redelijk..?
Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Als je films en foto's wilt gaan bewerken is een goede videokaart een must, deze vind je meestal niet in laptops tot 500 euro. Verder is dan belangrijk om te weten welk progamma je gaat gebruiken voor het bewerken van je foto's en films.
Als je bijvoorbeeld adobe cs5 optimaal wilt gebruiken raad ik al snel een intel core 2 duo aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens, een goede videokaart en veel geheugen (vooral intern werkgeheugen) is een must voor videobewerking. Ik doe zelf veel aan videobewerking en dat vraagt behoorlijk wat van je computer.
Laat je dus goed informeren en geef liever iets meer uit voor een betere prestatie.
Het kan prima op een dual core, maar als je wat zwaardere programma's wilt gebruiken om films te bewerken is een intel core 2 duo beter (maar wel duurder). Ik weet niet wat voor eisen je stelt aan je videokaart, maar vrijwel alle videokaarten die je nu kunt kopen voldoen aan de eisen dat je er foto's en films mee kunt kijken. Als je wat meer spellen erop wilt zetten kan je nu alvast een betere nemen, want je kunt je videokaart in een laptop niet zomaar vervangen. Persoonlijk zou ik niet voor een intel chip gaan die nogal standaard is en in de meeste laptops van rond de 400 zit, maar eentje van ATI. Als je zoekt naar prestaties van videokaarten kan je goed vergelijken. Qua merk maakt het ook niet zoveel uit, dell en toshiba staan over het algemeen wel bekend om goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,

Is het echt de bedoeling om de PC overal mee naartoe te nemen? ik neem aan dat je toch liefst video's en foto's bewerkt op je gemakje achter een bureau? Ik stel je deze vraag omdat je anders kan overwegen om een zelf samengestelde desktop aan te schaffen. Zo kan je bvb iemand in je familie of vriendenkring die iets van PC's kent vragen om samen met jou een goeie desktop samen te stellen. Dit zorgt ervoor dat je toch binnen jouw budget blijft en binnen geringe tijd een degelijk systeem hebt waar je al wat mee aan kan. Indien je dichtbij de Duitse grens woont, is Snogard zeker aan te raden. Zij verkopen enorm veel onderdelen die je kan combineren. Nou ja, voor mij is dit 45 minuten rijden vanuit Belgisch Hasselt en ben er vaste klant. Kijk maar eens op hun site, ik denk dat ze ook met taxipost werken. En anders, nog enkele weekjes, maandjes het varkentje aanspijzen :-)

veel geluk alleszins.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tenzij je dan ook nog een scherm, toetsenbord, muis nodig hebt natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple laptops zijn helemaal te gek hiervoor, maar ook boven je budget!

Zelf hem ik ict gedaan en computers moete bouwe opschool als iemand dit wou, de meest overeen komende van dit is een hp dv3 serie die is hier zeker geschikt voor maar de goedkoopste ook weer 800 euro!

1tje van rond de prijsklasse 550 is een asus deze beschikken vaak over goeie processoren en videokaarten voor dit en games voor een goedkope prijs nadeel kan je andere dingen wel minder doen, ik zelf ben verkocht aan hp dv3 series dus als jij je budget kan verhogen zeker doen, en anders een asus!