Printer begint iedere keer als ik hem aanzet, de testpagina af te drukken. Hoe kan ik dat verhelpen?

HP Photosmart C3100

Toegevoegd na 1 minuut:
Het inscannen van het uitlijnvel heb ik al geprobeerd, ga het nog eens doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
10.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook gehad. Heb het helaas nog niet op kunnen lossen. Ben dus ook benieuwd naar de oplossing. Ik heb de software ook al opnieuw geinstalleerd. Dat zou moeten helpen maar heeft bij mij het probleem niet verholpen. Ik druk nu bij opstarten de annuleren knop in. Dan spoelt ie een lege pagina door en kan je gewoon printen. Niet een oplossing natuurlijk maar het werkt wel.

Het beste antwoord

Dit klinkt als dat je de verkeerde aanknop gebruikt!
Vermoedelijk zit er achter je printer een echte aan en uitknop. Degene voorop dien je te gebruiken indien er per ongeluk geen papier inzat bij je printopdracht. Het herstart dus je printjobs. Als je geen printjob hebt gegeven zal die inderdaad een testpagina afdrukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het euvel blijft maar ik gebruikte inderdaad een verkeerde knop als ik bv een papierstoring had verholpen, dat ben ik er wijzer van geworden! Dank!!

Andere antwoorden (3)

misschien heb je meerdere opdrachten gegeven en staan ze nog in je queue (spooler). Dat zou leeg moeten zijn als je de computer opnieuw opstart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een vaker voorkomend probleem bij HP.
Aan te raden is om de recentste driver te installeren.
Als je de printer en de pc op zo'n contactdoos hebt aangesloten die je met een knop (met lampje) aan en uit kan zetten dan raad ik je aan eerst de printer uit te zetten en dan pas de schakelaar op de contactdoos. Dat wil bij de volgende keer aanzetten nog wel eens helpen.
Overigens kun je het printen van de testpagina niet uitzetten in de software dus daar hoef je niet naar te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk staat er nog een printopdracht open die je de vorige keer niet uitgeprint hebt ;)