Kan ik 2 draadloze routers aansluiten op 1 ADSL2 router?

Ik heb al een bedraadde netwerkaansluiting op zolder. Kan ik op deze aansluiting een draadloze router aansluiten zodat ik op de zolder ook alles draadloos met het internet kan verbinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Ja dat kan prima. Let wel dat als je voor de routers hetzelfde SSID (netwerknaam) gebruikt dat je dan een verschillend kanaal kiest. Je computer zal dan automatisch het sterkste signaal oppikken. Een cross-cable (zoals hierboven gesuggereerd) is niet nodig. Je laat de kabels van de Ethernetpoorten van je moden naar de Ethernetpoorten van je draadloze routers lopen (1 kabel per draadloze router uiteraard). Als DHCP op het modem is ingeschakeld zou ik het als ik jou was op de routers uitschakelen. Het modem blijft dan netjes de IP's uitdelen en jij hebt één groot netwerk.

Hier thuis bij ons ook gedaan, werkt perfect met drie draadloze routers in totaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat kan je kan gewoon met de netwerk kabel van je pc bijv (ben ff de naam van die kabel kwijt) van router naar router