geachte Forumleden GV, wie kan mij helpen met mijn vraag hoe gegevens overzetten van win xp naar win 7 met externe harde schijf ?

Ik wil een gegevensoverdracht doen van een bestaande computer met windows xp (oude pc), naar win 7 (nieuwe pc), zonder gegevens verlies ! Wie kan mij hierbij helpen of nuttig advies geven en waar dien ik op te letten om een backup te maken ?

Mvg,

Karel8158

Toegevoegd na 2 uur:
Migratie van XP (oude pc), naar win7 (nieuwe pc), via een externe HD Medion, waar dien ik verder op te letten bij de gegevensoverdracht en hoe werkt de Easy Transfer Wizard ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

- plug De Ext HD in je oude PC
- zet al je gegevens in 1 map
- kopieer deze map naar je Externe HD
- plug De Ext HD in je nieuwe PC
- kopieer de hele map naar je harde schijf
rose
13 jaar geleden
Heb ik kortgeleden ook gedaan. Ik zou je aanraden eerst ccleaner (alles aankruizen) te draaien. Op jouw externe HD een folder 'Oude HD' te maken en daarin de hele handel te kopiëren. Met uitzondering wellicht van de Windows folders, want daar kan je toch niets meer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je W7 op een nieuwe schijf zet, kan je je oude schijf gewoon als slave inzetten en zo bij al je oude data.
Komt W7 op dezelfde harde schijf, zul je je data moeten backuppen; denk hier aan alles onder C:\documents and settings\\
Vooral :
- My Documents
- Desktop
- Favorites
en delen van de Applications Data net als je Local Settings.

Dan heb je een groot deel te pakken. Verder nog wat er aan data onder C:\ staat en evt. bepaalde (speciale) instellingen van programma's onder Program Files. Tot slot vergeet niet je mailfile op te slaan (bv. outlook.pst).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/windows-easy-transfer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het mogelijk is om beide pc's tegelijkertijd aan te hebben staan, en beide aangesloten aan een netwerkverbinding (draadloos of bedraad), kun je een netwerkje aanleggen en de bestanden via het netwerk overzetten, als dat niet mogelijk is dan zoals al gezegd de harde schijf bijplaatsen in de nieuwe pc, maar dat is niet altijd mogelijk en eng om te doen voor de allereerste keer. Dan heb je wel 100% zeker alle bestanden nog, alleen niet bijvoorbeeld programma instellingen, maar dat sowieso niet het geval.
Als dat niet kan of je t niet wil dan inderdaad met de externe hdd aan de slag, easy transfer heb ik geen verstand van, de handleiding nauwlettend volgen werkt denk ik het beste, en de oude pc nog een tijdje aanwezig houden om zeker te weten dat je niet nog bestanden mist.

Let bij het verhuizen van bestanden wel op dingen als e-mail programma's enzo als je gewend bent die te gebruiken, vaak slaan die hun bestanden op een moeilijk te vinden plek op, en ben je op de nieuwe pc in ene al je e-mails kwijt...