Is voor een digibeet een ipad of Samsung tab makkelijker dan een laptop?

Mijn vader is 79 en heeft nooit een computer gebruikt. Hij twijfelt al 15 jaar of hij er toch 1 zal aanschaffen en heeft het idee dat een ipad of Samsung tab misschien handiger is dan een desktop of laptop omdat je geen muis nodig hebt enz.
Hij zou hem dan gebruiken om informatie op internet te zoeken enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Simpc is speciaal ontwikkelt voor senioren.
Kijk op simpc.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, een ipad of tab is niet handiger dan bijvoorbeeld een laptop.

Het gebruik van een muis is heel snel uit te leggen. Heeft uw vader zo onder de knie.

Touchscreen is denk ik alleen maar lastiger voor ouderen, zeker als de motoriek van de vingers wat afneemt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als ik al merk hoeveel moeite het mij soms kost om op de tomtom de juiste letter te pakken te krijgen, of op mijn Smartphone....
Mijn vader heeft last van een bibberhand (hem is verzekerd dat het geen parkinson is) Dus lijkt mij dat hij met een touchscreen dan ook moeite kan hebben....
een Ipad of Samsung tab is een stuk minder ingewikkeld dan een laptop.
Het nadeel van een Ipad of Samsung tab is wel dat je geen toetsenbord hebt (dus invoeren is moeilijker), je hem niet rechtop kan neerzetten zodat je makkelijker kan kijken en je moet ze op de wifi aansluiten of een apart abonnement nemen.
Voor de eerste 2 problemen zijn oplossingen zoals draadloze toetsenborden en houders die je voor niet te veel geld erbij kunt kopen
Ps-denk ook eens na over een netbook, als je alleen wilt tekstverwerken of op internet wilt is dit ook een goede goedkope optie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 75 jarige digibeet raad ik je vader echt een laptop aan! Er zal een wereld voor hem open gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oudere mensen kunnen best goed leren omgaan met een apparaat als de iPad, kijk dit filmpje maar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn moeder is in de 50, en best slecht met gsm en computer enzo. Ik had haar mijn iPod Touch geleend, en binnen 5 minuten had ze geleerd hoe ze daar een spelletje op kon downloaden en spelen. Ze was helemaal blij dat ze op dat apparaat Bejeweled kon spelen :D

Toegevoegd na 3 minuten:
De meeste Apple apparaten zijn best goed in elkaar gezet, zonder dat je de handleiding leest, kun je de meeste functies zo vinden.
Het lijkt mij makkelijker om de functies van een iPad uit te leggen dan een laptop.
Een iPad heeft als voordeel, je kunt er niet veel verkeerd op doen. En mocht er iets verkeerd gaan, dan is hij heel makkelijk teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Kimath
13 jaar geleden
Het is een beetje afhankelijk wat hij ermee gaat doen, maar mijn ervaring is dat de iPad ideaal is voor ouderen. Voor een echte digibeet kan een muis al ingewikkeld zijn.! Zie ook de bijgaande bronnen.