is deze krachtig genoeg?

ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart rond 100 euro. nu game ik zeer veel en vroeg ik me af hoe lang ik met deze veel op maximaal kan spelen als ik resolutie 1440x900 gebruik. het gaat hierom http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Videokaart/XFX-Radeon-HD5670,1GB/300530

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze misschien:
http://tweakers.net/pricewatch/268690/club3d-hd-6850-1024mb-gddr5-pci-e.html#tab:info LET ER WEL OP, wat voor een ingang je in de pc hebt. Je kunt niet zomaar allerlei verschillende videokaarten in doen. Kijk eerst in het boekje van de pc, wat er in kan.

Het beste antwoord

Ik zou hem niet kopen, ga opzoek naar een andere, bij deze is het geheugenbus 128 bit, ga opzoek naar een geheugenbus van 256 bit of hoger. Ook de snelheid van de videokaart is van belang. Je kan misschien wel een videokaart van 1gb kopen, maar als deze niet snel is, kun je nog veel beter een videokaart van 512mb kopen die zeer snel is.

Toegevoegd na 1 uur:
deze misschien:
http://tweakers.net/pricewatch/268690/club3d-hd-6850-1024mb-gddr5-pci-e.html#tab:info

LET ER WEL OP, wat voor een ingang je in de pc hebt. Je kunt niet zomaar allerlei verschillende videokaarten in doen. Kijk eerst in het boekje van de pc, wat er in kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Let er ook op dat de videokaart in verhouding staat met de rest van de computer. Een pentium 4 met een gloednieuwe videokaart is een beetje overkill.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een video kaart die de huidige spellen acceptabel afspeelt, of toekomstige...
Dat is niet mogelijk voor (nieuw) 100 / 130 euro.

Zoek beter naar iemand die een first adapter gamefanaat is, en neem zijn gebruikte over. Die is hoogstwaarschijnlijk kwalitatief beter dan alles wat jij voor 100/130 E nieuw kan kopen.