Als ik foto's van mijn fotocamera overzet naar de computer kan ik deze niet in een handzaam formaat als bijlage bij een mail verzenden.

De foto heeft een heel groot formaat en is daardoor onhandig te verzenden en te bekijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag !+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgende keer even je vraag daadwerkelijk als een vraag stellen. Op deze manier is het gewoon een mededeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'k zal er in het vervolg aan denken.

Het beste antwoord

In dit soort gevallen gebruik ik altijd Irfanview.
http://download.cnet.com/IrfanView/3000-2192_4-10021962.html
Een klein en handig programma.

Open de foto die je wilt verkleinen, ga naar "image" in het menu, klik vervolgens op "resize/resample" en kies dan het aantal pixels dat de afbeelding moet hebben, of hoe je het percentage van de grootte wilt veranderen.
Vervolgens sla je het op onder de gewenste bestandsnaam in de gewenste map.
En klaar ben je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als geen zin hebt om daarvoor een ingewikkeld en/of duur programma te gaan gebruiken, dan kan het ook met een gratis programma. Zoals dit:
escape
13 jaar geleden
Door een gratis programmaatje:
Photo Gadget

http://www.pixelmania.nl/upc/artikel.asp?artikelid=798&rubriekid=5&titel=Photo%20Gadget
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je camera heeft dan een redelijk hoge resolutie, en levert bestanden op metHet laatje zelf is nog steeds hetzelfde formaat, maar een deel van de informatie wordt 'weg gegooid'.

De andere optie is om het aantal pixels te reduceren, waardoor het plaatje zelf kleiner wordt.

Beide dingen zijn goed te doen met diverse foto berwerkingsprogramma;s, waarvan picassa en GIMP wel de bekendste zijn.