Virus op de pc kan ik het zo afhalen ?

mijn vriendin heeft een virus want haar pc loopt altijd vast.
ik wil met mijn pc met de antivirus de virus van haar pc afhalen en hoe moet ik dat doen ? ik heb al gehoord van een USB koppeling.

Toegevoegd na 17 minuten:
ik heb AVG anti virus niet de free edition.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

wat je het beste kunt doen is de computer afsluiten, dan opstarten in de veilige modus. Vervolgens een virusscanner en malware scanner draaien.(niet de geinstalleerde, maar het beste kun je er eentje vanaf je usbstick opstarten(portable edition dus).) Wat ook slim is om meerdere virusscanners te draaien...

ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

(als het een echt hardnekkig virus is, dan zit er niet veel anders op dan je pc opnieuw installeren(en helemaal te formatteren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

jha is mogelijk..maarja download Avast of antivier ofzo. instaleer dat en laat het ff scanne:) dan gaat het er wel af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is in dit geval een online virusscan een optie ?
capthavoc
13 jaar geleden
Je kunt ook proberen een anti-virus scanner te installeren op de computer als dat nog mogelijk is.
En mocht de computer straks weer goed zijn is het aan te raden om Norton antivirus 2010/2011 te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt deze melding wel van je anti virus?
Ik kan je wel even kort uitleggen wat je kunt doen, maar verder verwijs ik je naar nucia.eu Plaats daar een hijacktis logje, google hierop.

HijackThis is een stukje gereedschap dat een lijst laat zien van bepaalde configuraties die op je pc gevonden zijn.
HijackThis scant je register en andere bestanden op ingangen die door Spyware of Hijackers achtergelaten kunnen worden.
Het interpreteren van deze resultaten kan moeilijk zijn omdat er veel legitieme programma’s zijn die geïnstalleerd worden op dezelfde manier als de Hijackers.

Verder raad ik je aan om in veilige modus te gaan,
Zo moet dat:
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/51/Hoe-start-ik-Windows-op-in-veilige-modus.html

Enkele goede anti virusscanners zijn(gratis)
- Malwarebytes anti malware
- Antivir
- AVG
- Avast

Enkele gratis firewalls
- Comodo
- Pc tools
- Zonealarm

Kijk hier eens:
http://schoonepc.nl/optim/avgvirus.html
http://schoonepc.nl/optim/freeantivirus.html
http://schoonepc.nl/optim/avastantivirus.html

Firewalls
http://schoonepc.nl/optim/comodofirewallpro.html
http://schoonepc.nl/optim/pctoolsfirewallplus.html

Verder moet je meteen je computer afsluiten van je netwerk, en het internet, aangezien het nog onbekend is wat voor virus het is, weet je ook niet hoe het zich verspreidt.

Aantal preventieve maatregelen:

Probeer bovendien alleen met Firefox te surfen en installeer de volgende extensies:

* KeyScrambler (Bescherm jezelf tegen trojanen die toetsaanslagen vastleggen en doorsluizen)
* NoScript (Stopt ongewenst uitvoeren van JavaScript, tenzij de gebruiker toestemming geeft)
* RequestPolicy (Bescherm jezelf tegen Cross Site Request Forgery (SCRF) en andere aanvallen)
* BetterPrivacy (Verwijder Flashcookies; informatie die ‘n Flashplugin plaatst op de pc)
* ProCon Latte (Weer een filter, maar filter hiermee op trefwoorden)
* WOT (Vertelt of een website betrouwbaar is of niet)

Vooral keyscrambler,WOT,BetterPrivacy, en Noscript zijn mijn favoriet.

Adobe Flash niet zomaar accepteren, alleen van een betrouwbare bron.

-Voortaan kun je voor kleine bestanden best Virustotal.com gebruiken, als je twijfelt.

-Als je denkt een trojan te hebben, ontkoppel dan je computer van het internet, de trojan kan dan geen gegevens meer verzenden. Via de pc is niet genoeg, je INTERNET KABEL MOET ER UIT.

- Vóórdat je een bestand scant, update je scanner.

ZO. Voor vragen, stuur maar bericht/reactie.