Xeon of i7 processor?

Voor mijn workstation wil ik een nieuwe computer kopen. Ik twijfel echter tussen een Xeon of een i7.

Spelletjes worden nooit gespeeld, het is vooral belangrijk dat alle applicaties (photoshop, office, e.d.) flitsend snel opstarten en Windows snel boot. Daarvoor heb ik ook een SSD.

Een Xeon is duurder als een i7, welke zal in mijn geval het beste zijn? Ik meende dat i7 geen ECC ram ondersteunt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duurder DAN een i7... :-S

Antwoorden (1)

jha ik heb er niet al te veel verstand van maar googel maar eens op Xeon vs i7.

mijn eerste link was dit http://www.differencebetween.net/technology/difference-between-xeon-and-i7/
en ik denk dat het zo nog veel meer te vinden is.

van welke datum het artikel is weet ik niet.
onderaan het artikel staan wat punten genoemd.

1. Xeon processors are intended for servers and workstations, while Core i7 processors are for desktop PCs.

2. Core i7 features a better virtualization and digital media experience, which supports photo creation and publishing, video encoding and more complex games.

3. Xeon is a successor to Pentium II, while Core i7 is a successor to the Core 2 family.

4. Xeon processors are more expensive, with a price range of $167.00 – $3157.00. Core i7 has a price range of $284.00 – $562.00.