Ik zit te twijfelen tussen twee video kaarten. De GTX470 en de AMD 6870 Welke lijkt jullie beter?

qua performance en prijs zijn ze nagenoeg gelijk lijkt het wel, de AMD wordt echter minder warm. Maar ik zit alsnog te twijfelen.. Ik heb, en ik weet niet waarom, altijd een voorkeur voor nvidia. Net als met intel. Wat raden julie me aan? Of zou ik eens moeten kijken na een tweedehandse GTX480? Die is natuurlijk veel beter.

Andere suggesties zijn ook welkom, het moet in de buurt zijn van het boven genoemde. Met minder dan een 6870 of GTX470 ga ik waarschijnlijk niet in zee.

De rest van het systeem wordt vermoedelijk:
Intel core i7 920
Asrock X58 Extreme
voeding?
3 of 6gb geheugen van.. nog zien.
1-3TB hdd's, afhankelijk van wat overblijft van budget.

Andere tips en commentaar is ook welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De 6870 lijkt een iets betere performance te geven als ik kijk naar gaming benchmarks. Daarnaast verbruikt de 6870 minder stroom en produceert hij ook minder warmte.

De 470 daarentegen is beter te overklokken.

Ik zou zelf voor een 6870 gaan tenzij de 470 een stuk goedkoper is.