ik zoek een klein, licht, sterk laptopje, dat niet te duur is en niet veel meer hoeft te kunnen dan typen in word. wat is een aanrader?

ik ga op reis en wil onderweg veel schrijven. daarom zoek ik nu een laptopje om mee te nemen, dat echt sterk is, in een rugzak kan, licht en niet te groot is(maar ook niet zo klein dat het voor geen meter typt), zichzelf niet opblaast bij verschillende stopcontacten in rare landen, en niet te duur is. het hoeft niet veel andere dingen te kunnen dan typen in word, evt de mogelijkheid een Internetkabeltje erin te stoppen of draadloos, maar dat is niet perse noodzakelijk. foto's bewerken etc hoeft er allemaal niet perse op te zitten.
mag een mac zijn, want die heb ik nu ook, maar in het kader van een lage prijs, is dat denk ik niet het meest handige. wie heeft er een goed idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik heb zelf sinds een aantal maanden een Asus EEE PC 1001PX. Ik ben er tot nog toe heel tevreden mee! Het is een kleine laptop (10 inch), maar het toetsenbord is echt prima op te typen.

Bij mij was het wel zo dat er bij aankoop geen word op zat (Alleen wordpad). Dat zal je er dan dus zelf op moeten zetten (of een andere (gratis) tekstverwerker).

Ik heb voor de laptop + bijpassende muis + leren hoes + verzendkosten ongeveer 300 betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Netbookjes voldoen aan de eisen die jij stelt.
Op tweakers stond een aantal weken terug een test over de Asus Eee PC 1015PEM.
Prijs +/- 300 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Samsung netbook N150. Alles zit er op wat je nodig hebt plus wifi. En wat ook handig is een kleine handzame adapter om op te laden. Ik ben er zeer tevreden mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een poosje geleden voor 45,00 op marktplaats een kleine laptop gekocht (wel 'n oudje maar voldoet aan wat jij hierboven omschrijft).

Ik zou zeggen neus even op marktplaats rond...