Heb net een nieuwe laptop Dell inspiron R15. Nu zit de @ op een verkeerde plek helemaal linksboven. Hoe kan ik dit aanpassen.

Er zijn nog meer tekens die niet op de juiste plek zitten. Toen ik de PC installeerde werd gevraagd naar een taal en omdat ik nog niet gewend was aan de laptop stond er ineens Frans, toen ik dit probeerde te veranderen in Nederlands stond er dat de ingevoerde taal niet veranderd kon worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
Zit het op het toetsenbord zelf verkeerd, of komen er andere tekens op je scherm dan je typt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het toetsenbord zitten ze op de juiste plaats.

Het beste antwoord

hoi tientje20,

ik heb dat probleem ook gehad, de oplossing is simpel.
klik op START > instellingen > configuratiescherm.
kies: LANDINSTELLINGEN en het tabblad TALEN > details.
selecteer: verenigde staten internationaal.
haal alle andere zooi weg!!

dit lukt niet in de eerste keer, omdat een ander als voorkeur staat ingesteld.
dus eerst verenigde staten internationaal toevoegen en selecteren, daarna opnieuw starten, en alsnog alles weghalen behalve natuurlijk verenigde staten internationaal, die nu als voorkeur staat ingesteld. klaar!

veel suc6 groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat inderdaad je toetsenbord instellingen verkeerd staan. (heb je windows 7?) rechtsonderin het scherm staat een rijtje symbolen. de meest rechtse is de tijd en datum. de meest linkse staat NL(of bij jou FR?). rechts van de NL/FR staat het plaatje van een toetsenbord. Als je deze op engels/verenigdestaten/internationaal zet, is je probleem als het goed is opgelost. tot die tijd Shift-2 = vraagteken enz. enz.