Zijn de toetsen van een toetsenbord vervangbaar?

De letters op de toetsen zijn na drie jaar intensief gebruik versleten. De N is helemaal weg, de E, M, D en L zijn half afgesleten. De spatie is helemaal glad.
Kun je ergens een setje nieuwe toetsen kopen en deze op het toetsenbord zetten?
Het is namelijk een nogal duur draagloos toetsenbord met vele functies en ik wel dus niet zomaar voor een paar versleten letters een nieuwe kopen. Hij doet het nog prima.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2K
rebecca
13 jaar geleden
ik heb wel eens stickertjes voor de toetsen gezien die je eroverheen kan plakken.
ik heb alleen geen idee meer waar je die kan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klein potje witte glasverf en een dun penseeltje.

Antwoorden (6)

Volgens mij kan je dat zelf niet. Trouwens, om er door een technieker te laten vervangen zou waarschijnlijk duurder uitkomen dan een nieuw toetsenbord aan te schaffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kunnen worden vervangen, maar tenzij je zelf bij een electronica winkel werk, en er verstand van heb.

laat het door een specialist doen.
het liefst een die voorzichtig te werk gaat, al is het iets minder snel.

1 verkeerd geplaatst draadje kan alles in de war gooien

lang verhaal kort: het kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De toetsen zitten meestal gewoon op het daadwerkelijke schakelaartje geklemt: Met een haakje kan je ze er vaak gewoon vanaf wippen. Dan kan je van een ander (goedkoop) bord de toetsen er op doen. Ik heb in het verleden wel toetsen op die manier gewisseld. Heel grappig hoor, een bord met allemaal dubbele letters :D

Losse toetsen heb ik nog niet te koop gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan idd wel, hangt er wel vanaf welk type toetsenbord je hebt.
Er zijn genoeg hobbyisten die losse toetsenbordjes hebben liggen, (defecte en goede) als jij je type nummer doorgeeft kan diegene kijken of hij een passende heeft liggen..

Of een advertentie plaatsen op marktplaats.. Defect toetsenbord gezocht type nummer .......
etc..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een fijn penseeltje met witte verf de versleten letters er weer op schilderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies mijn gedachte:
Koop bij de Wibra een simpel setje glasverf en een dun penseeltje en schilder de letters er weer op.
Topidee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal volgens mij zeker niet slijtvast zijn.
Het zal best kunnen, maar dat zal een hels karwij zijn en bovendien heb ik die losse toetsen nog nergens gezien dat je ze kunt kopen.

Maar als je toetsen al versleten zijn, dan zal het toetsenbord al zeker ouder zijn dan 5 jaar. Ik snap dat het toetsenbord erg lekker is en je eigenlijk niet een ander wilt hebben. Toch zou ik eens langs een aantal winkels gaan (bijvoorbeeld mediamarkt), zodat je ook andere nieuwe toetsenborden kunt uitproberen.

Vooral die slimline platte toetsenborden hebben een hele lichte toetsaanslag (zoals laptops).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor de tip. Mijn toetsenbord is echt pas 3 jaar oud, maar zeer intensief gebruikt.
Ik heb overigens een hekel aan de lichte aanslag van de laptop toetsenborden, dus dat zal het zeker niet worden.