Mijn 'oude' Acer heeft kuren, hoe zou dat opgelost kunnen worden?

Ik heb een oude Acer gekregen (desktop PC), een gegeven paard moet je niet in de bek kijken maar met dit ding is echt iets mis. Hij loopt om de haverklap vast en wat dan helpt is heel even de aan-uitknop indrukken en dan gaat hij weer verder. Ik heb het geheugen vervangen en alle randapparatuur ontkoppeld maar het mag niet baten. Weet iemand hoe het zou kunnen komen en hoe het dus opgelost kan worden?

BVD!

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb de CMOS-batterij vervangen, videokaart vervangen, CD/DVD-drives vervangen en dat mocht ook allemaal niet baten.

Overigens loopt dit systeem ook in de BIOS vast dus formatteren van de schijf zal niet helpen denk ik of denken jullie van wel?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het modelnummer opgezocht: het is een Acer T120E.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk type is het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou bijna zeggen er is maar 1 oplossing met een Acer nl. weggooien! Dat heb ik echter zelf ook nog niet gedaan, maar een Acer komt er bij mij na deze nooit meer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn acer is anders wel goed hoor, alleen is windows niks

Het beste antwoord

hoi Gert

stekker er uit, kast openen, en ventilator schoonmaken
uitblazen, (met stofzuiger oid) maar laat de ventilator NIET draaien, tegenhouden dus. een draaiende ventilator werkt als generator, en dan gaat de achterliggende boel kapot.

alle chipjes (die in een voet zitten) eens lekker aandrukken.
door warmtewisselingen zijn die wat losser gaan zitten.

alle stekkerverbindingen een voor een losnemen en weer inprikken. hierdoor wrijf je de corrosie van de pennen waardoor de contacten worden hersteld/verbeterd.

nog geen resultaat, probeer dan alles opnieuw te installeren. te beginnen met 'format C:/u (dan gaat alles weg, opnieuw met systeemschijf starten en met een schone lei beginnen.

kies geen te zwaar operating systeem, een oude PC moet je niet overbelasten. bovendien wordt hij ergerlijk traag.

tot slot: mogelijk is dit de reden dat je hem kreeg...
dus weggooien en nieuwe kopen.
maar niet geschoten is zeker mis, weggooien kan altijd nog.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Formateren kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
acer heeft al kuren als het uit de fabriek komt:)
ik zou eens kijken of je koeling van je CPU nog goed is en schoonmaken.
ook als je nog een instalatie CD hebt zou ik een backup maken van je bestanden en gewoon windows er weer nieuw op zetten.
dan begin je gewoon met een schoone pc en dit zal zeker schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je drivers eens te updaten, dit kan je doen via driver easy :). Het kan namelijk komen door (te) oude drivers

Toegevoegd na 1 minuut:
Driver easy is helemaal gratis en scant de drivers op je pc, als er een nieuwe driver is wordt dit netjes getoond in een lijst waar je de drivers kan downloaden en installeren.

Driver easy kan je downloaden via:

http://www.drivereasy.com/DriverEasy_Setup.exe

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat je ook kan proberen is defragmenteren, maar dan niet met dat standaard windows ding. Wat ik je aanraad is smartdefrag. Hiermee heb je drie keuzes om te defragmenteren, namelijk:

defrag: dit is een normale defrag
Fast optimize: Dit optimaliseert
deep optimize: dit is een mix van allebei, alleen dan op de beste stand, duurt tevens ook het langst.

Smart defrag is hier te downloaden, en ook gratis:

http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=5318&file=15&evp=3907499a9d91d6d4d70477dfa7628159

Toegevoegd na 10 minuten:
Je kan ook nog: Advanced SystemCare gebruiken, dit programma scant op spyware en dingen die onnodig ruimte innemen, en er zit ook een defragmentatietool inverwerkt.

Dit programma is natuurlijk ook gratis :P, en te downloaden op:

http://dw.com.com/redir?edId=3&siteId=4&oId=3000-2086_4-10407614&ontId=2086_4&spi=c418d245d7d3936aff4d4f9620996b9f&lop=link&tag=tdw_dltext<ype=dl_dlnow&pid=11630195&mfgId=6271865&merId=6271865&pguid=Hosg3QoOYJIAAD96VZwAAAGe&destUrl=http%3A%2F%2Fdownload.cnet.com%2F3001-2086_4-10407614.html%3Fspi%3Dc418d245d7d3936aff4d4f9620996b9f%26part%3Ddl-6271865