Waar hangt je maximale beeldresolutie vanaf bij je computer?

Uiteraard maak ik gebruik van de correcte drivers maar is het zo dat mijn videokaart een beperking heeft op de resolutie? Ik overweeg namelijk een groot scherm te kopen maar ik weet niet of ik dan wel goed beeld zal hebben.

Ter info voor jullie; dit is mijn hardware: http://www.intel.com/support/graphics/intel845g/sb/cs-009072.htm

Ik heb hier echt geen verstand van, ik heb meer met internetdingen ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4.9K

Het beste antwoord

De maximale schermresolutie hangt af van je videokaart, de drivers en de hardwareeigenschappen van het beeldscherm.

Deze grafische kaart zal een full HD scherm wel kunnen ondersteunen en spelletjes zal je er ook op kunnen spelen. Spelletjes die hele hoge eisen stellen aan de grafische kaart zullen hier niet goed op werken op de hoogste resolutie.

Maar het beeld zal zeker goed zijn voor wat betreft gewone applicaties.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik niet kan zien is wat voor uitgang je hebt op je computer. ALs je een DVI of HDMI uitgang hebt kan je er een HD scherm aanhangen in de hoogste kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je beeldscherm het ondersteunt kan je kaart maximale resoluties aan van 2048x1536.

"The GMCH’s analog port uses an integrated 350 MHz RAMDAC that can directly drive a standard
progressive scan analog monitor up to a resolution of 2048x1536 pixels with 32-bit color at 60 Hz.

The GMCH’s DVO ports are each capable of driving a 165 MHz pixel clock. Each port is capable
of driving a digital display up to 1600x1200 at 60 Hz. When in dual-channel mode, the GMCH can
drive a flat panel up to 2048x1536 at 60 Hz or dCRT/HDTV up to 1920x1080 at 85 Hz."

Toegevoegd na 11 minuten:
De maximaal haalbare resolutie is afhankelijk van je videokaart en je beeldscherm (en eventueel je besturingssysteem).
rose
13 jaar geleden
Over het algemeen is de groote van je geheugen bepaalend voor de max groote.
als ik mijn 4 jaar oude kaart aangeslooten (512Mb) op 102cm LCD tv op klijnste resolutie zet kan dit op 240Hz. ga in dit vergrooten neemt ook de ferq af. dit wordt beperkt door mijn videokaart.

maarja ik zou me niet te veel zorgen maaken, een beetje recente kaart kan al heel wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh, bedoel je nou mijn RAM-geheugen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je videokaart heeft zelf ook geheugen:) (vooral laptop videokaarten gevruiken wel ram geheugen als aanvulling )
maar dit heeft niet zoveel met ram te maken. als het een beetje verwarrend is :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Videokaart en dan onder het kopje videogeheugen.