Na installeren windows 7 kan pc geen CD's of DVDs meer lezen, waarom?

Ik steen de disc in de computer en er gebeurt niets...
Hij werkte perfect, nu windows 7 geinstalleerd en hij doet niets meer.
Wat moet ik doen? (graag een antwoord hoe dit op te lossen is, niet een oorzaak opnoemen aub )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

verwijder de dvd speler in apparatenbeheer
dus installatie ongedaan maken en daarna opnieuw opstarten wil wel eens helpen
capthavoc
13 jaar geleden
Bovenstaand als eerste doen, werkt het dan je BIOS even controleren, wellicht moet je hem daar even opnieuw activeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat W7 werkt?
Ik weet niet wat je bedoelt met "hij doet niets meer" maar als ermee bedoelt dat de CD/DVD niet meer automatisch opstart, dan klopt dat. De aurorun-functie is om veiligheidsredenen in W7 uitgeschakeld. Je kunt de CD/DVD als het goed is via de verkenner benaderen.
Als je geen DVD-speler kunt vinden via de verkenner kun je via de probleemoplosser van W7 de oplossing vinden.