Is het normaal dat de accu van mijn laptop maar zo kort werkt?

Al toen ik mijn laptop nét gekocht had, deed de accu het maar zo'n drie kwartier. Dan zit ik niet op internet, geen draadloos internet, geen film kijken, maar bijvoorbeeld gewoon wat typen in Word. Dan staat hij ook op energiezuinige stand. Ik laat de accu regelmatig 'leeggaan'.
Zou dit niet veel langer moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker een acer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die zijn al kapot als de de fabriek uit gaan xD

Het beste antwoord

Ik beheer de laptops voor ons bedrijf en de batterijen gaan meestal zo'n 2-3 jaar mee. Tegen het derde jaar worden ze slechter en na het derde jaar laden ze slecht. Ze houden het dan nog wel 30 minuten vol. Het waren wel 6 cells accu's, we hebben nu 9 cells.

Drie kwartier is wel kort, maar dan had je er in het begin mee terug moeten gaan. Garantie op een batterij is meestal maar een jaar en dan ook nog alleen op fabrieksfouten, niet op teruglopende werking.

Toegevoegd na 6 minuten:
Meer infomatie over de levenduur van accu's in de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

3 kwartier is wel erg kort, ik zou er toch even naar laten kijken. je hebt nu waarschijnlikjk nog garantie.

ik heb net een nieuwe laptop en die doet het ongeveer 4 uur zonder stroom.