Waarom is mijn USB stick zo traag?

Ik heb een 8gb USB stick gekocht, die standaard als FAT32 was geformatteerd, omdat ik er bestanden groter dan 4,nogwat gb op wou zetten geformatteerd naar NTFS.
Nu vind ik hem erg traag, mijn externe HD (2,5") werkt stukken sneller wat betreft kopieren lezen enzovoort. Werkt een USB stick beter als FAT32? Ik dacht namelijk dat het de bedoeling was dat NTFS ook juist sneller werkte. Iemand een uitleg? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevalig een cruzer sandisk??? mijne is ook niet vooruit te branden:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee tis een "Silicon Power"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je stopt je USB wel in een snelle USB 2.0 poort??:)
Cryofiel
13 jaar geleden
En die poort is dan in je BIOS ook *geconfigureerd* als USB 2.0?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alleen maar USB 2.0

Antwoorden (2)

Kijk, het punt is dat een usb stick niet gemaakt is om als een NTFS te fungeren... Daardoor worden ze namelijk heel erg traag, kijk mijn externe hardeschijf had dat ook, maar omdat dat ding als een schijf gebouwd is kan die omgezet worden naar NTFS en een USB stick is daar niet echt geschikt voor. Mijn conclusie: Convert NTFS to Fat32
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is daar gewoon helemaal niet voor gemaakt, je kan wel sokken als handschoenen gebruiken, maar dat is niet effectief