Mijn externe hardeschijf wordt niet meer gezien. USB wordt niet meer herkend. wat te doen?

Heb al verschillende USB poorten geprobeerd. Spanning eraf. Opnieuw opstarten wil allemaal niet helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (4)

Dan is hij helaas kapot!

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoor je hem wel opspinnen? dan heb je kans dat alleen de connectie kapot is en niet je harde schijf zelf. In een andere behuizing zou hij het dan nog kunnen doen.

Dit is een kwestie van troubleshooten. Doet een ander usb apparaat het wel op je pc? (even uitsluiten dat je pc usb het wel doet)

En het kan zijn dat het printplaatje van de externe kapot is, en dan is dus je connectie kapot en niet de schijf.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het printplaatje van de harde schijf ZELF kapot is, dan helpt ook een nieuwe behuizing niet meer. en is hij gewoon ter ziele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opstarten en uw BIOS openen.
Kijken of alle instellingen juist staan !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar waarschijnlijk is het dan echt over met je externe schijf. Echter is het vaak zo bij externe harde schijven, dat het niet de schijf zelf is die kapot is, maar het "kastje" er omheen.

Mocht je toch nog bij je data willen, of de schijf nog verder willen gebruiken kan ik je de Sharkoon SATA QuickPort aanraden, dit is een soort dockingstation voor harde schijven van 2,5" en 3,5". De losse schijven klik je dan gewoon in het apparaat wanneer je de schijf nodig hebt (ook een aanraden voor harde schijven uit oude pc's die je voor back-ups wilt gebruiken!).

http://tweakers.net/pricewatch/171992/sharkoon-sata-quickport.html

Wat je doet is dat de de harde schijf voorzichtig uit de behuizing haalt en hem in een nieuwe behuizing of dockingstation klikt.

Mocht je nog een lijstje willen met overige behuizingen moet je het maar even laten weten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja lijkt er wel op dat ie defect is
al op andere pc geprobeerd ?
wellicht is alleen de controller kapot ?

Ander zul je de schijf er toch even uit moeten halen
en afzonderlijk testen als losse hd ?

Wat voor schijf is het heeft ie IDE of SATA ?
e
als je moderbord Sata schijven heeft is er meestal ook nog wel een oudere ide poort voor je dvd speler
die kan je gebruiken als het IDE is

als je alleen IDE hebt en de schijf is sata dan wordt het lastiger.

succes
capthavoc