onze laptop start op maar dan komt er een blauw scherm op en er komt op dat er iets fout is met windows en error code Ox7E , wat moeten we doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mis informatie, een error code komt niet vaak alleen.
Wat heb je als laatste gedaan, bijvoorbeeld een driver geïnstalleerd.
In je blue screen zou iets kunnen staan als: harddrive error/memory error Voor een duidelijk antwoord is het lastig om deze vraag goed te beantwoorden zonder de standaard ridel als een herstelpunt/laatst bekende configuratie/etc.

Antwoorden (6)

F8 tijdens het opstarten, en dan 'Laatst bekende werkende configuratie' kiezen of een herstelpunt activeren (al dan niet m.b.v. de installatie-CD).
Of volgende keer Ubuntu er op zetten... Is toch stabieler.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of googelen natuurlijk:
http://www.google.nl/search?as_q=&hl=nl&num=10&btnG=Google+zoeken&as_epq=0x7e&as_oq=&as_eq=&lr=&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&as_rights=&safe=images
Gaat veel tijd in zitten, waarschijnlijk... Als eerstgenoemde 2 opties niet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een DLL fout, die vaak voor komt bij illegale software, dus waarschijnlijk heb je iets illegaals gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens opstarten f8 drukken en een herstel punt zover mogelijk terug in de tijd selecteren. Dit doe je om ervoor te zorgen dat je zeker weet dat hij het toen nog goed deed.

Dit duurt een tijdje en dan moet hij het weer doen, zo niet bel gewoon de help desk voor je merk laptop. Daar zijn ze tenslotte voor en die helpen je vaak meteen op weg.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gebeurt wel eens wanneer je batterij van je CMOS (BIOS) leeg is (doordat deze niet meer oplaad of omdat je de laptop een tijd niet gebruikt hebt).
De instellingen van de BIOS zijn dan verdwenen en de computer is opgestart met de standaard instellingen.
Ga in de BIOS (bv. via DEL, F1, F10) en verander je diskcontroller van IDE naar SATA oid.
Settings bewaren en opnieuw opstarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euh... Hoe kan Windows deels opstarten, als Windows de harde schijf niet kan vinden? Sterker nog, de hele laptop kan dan toch niet eens _beginnen_ met 't starten van Windows? Terwijl 't toch wel degelijk een Windows-error is.
In veilige mode opstarten (F8 ingedrukt houden bij opstarten). Na starten systeemherstel uitvoeren.
Na systeemherstel, computer herstarten. Probleem dan nog niet opgelost: expert erbij halen.
Succes! HaKo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je een passend antwoord te kunnen geven heb ik je OS nodig, voor troubleshoot of template.
Zijn er wijzigingen (in hardware) onlangs aangebracht, nieuw OS) nieuwe randapparatuur etc.
Heb je al gekeken naar een nieuwe bios vesie is je koeling op orde (geen blokkerende stof) zowieso goed om regelematig te checken.