Licentie windows XP overzetten op andere PC

Ik heb op mijn oude pc windows XP met licentie, nu heb ik een andere computer met vista maar dat wil ik eraf halen en xp erop installeren.
Kan dit met dezelfde xp van mijn oude pc, geeft dit problemen met de licentie?
Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Toegevoegd na 1 uur:
met licentie bedoel ik ook de registratie van windows t.b.v de updates e.d.
Kun je windows xp ook niet registreren en de updates dan handmatig op de microsoft site downloaden?.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Indien je je oude computer niet meer gebruikt waar XP op draait, zou het zonder probleem moeten gaan.

Je zult telefonisch moeten activeren omdat je hardware ID's veranderen, en dit dan niet online kan bij Microsoft.
Dan zullen ze je waarschijnlijk vragen op hoeveel computer de licentie staat. Als je dan aangeeft dat deze op 1 staat, zul je een activatiecode krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaal niet, je kunt altijd proberen van de installatie uit te voeren zoals je het voor ogen hebt.

Mocht Windows problemen geven met de activering, dan kan je steeds telefonisch contact opnemen met Microsoft, via het telefoonnummer dat op u scherm afgebeeld zal worden.
Als je uw situatie uitlegt aan de telefonist(e) dan zullen ze hier wel begrip voor tonen..

Toegevoegd na 1 uur:
'Kun je windows xp ook niet registreren en de updates dan handmatig op de microsoft site downloaden?.'

Ja dat kun je, maar dat is wel een omweg en moet je goed op letten dat je natuurlijk wel de juiste updates download.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een oem licentie hebt (meestal een sticker aan de zijkant), dan is de windows licentie niet overdraagbaar.

Als je een losse licentie hebt (met CD), dan is de licentie ook geldig voor een andere computer, mits je de eerste installatie hebt verwijderd.

Als je geen licentie invult en niet activeert, kun je windows na korte tijd niet meer gebruiken...
rose
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Dat lijkt wel waarschijnlijk, je zou moeten kijken of er toch niet iets van oem op staat....
rose
13 jaar geleden
Van het Product ID geeft het tweede segment aan welke versie het betreft. (Op Installatie-cd’s staat dit in de setupp.ini) Op deze site kun je zien welke versie er bij hoort: http://wiki.lunarsoft.net/wiki/Product_IDs