Probleem met Microsoft virtual pc; originele vista dvd.

Het zit namelijk zo: ik wil graag Windows Vista Home Premium in een virtuele machine op m'n computer met Windows 7 draaien. Ik heb een recovery dvd meegekregen en dus ik gebruik de optie om mijn dvd speler te gebruiken in virtual machine 2007. Maar... wanneer m'n computer klaar is met het laden van de bestanden op de dvd in virtual 2007, krijg ik de foutmelding dat er iets mis is met de bootloader/iets met boot... en dat m'n cpu (processor) niet compatibel is met de 64 bit versie van Windows op de dvd. Klopt niet want ik heb vista 64 bit jarenlang gebruikt en werkte ook. Ik heb nu Windows 7 Home Premium 64-bit en werkt ook prima. Mijn vraag is nu: hoe zorg ik ervoor dat deze foutmelding kan worden opgelost? Ik heb al geprobeerd de computer opnieuw op te starten en dan vanaf de dvd te starten, met succes: de installatie start zonder foutmelding. Dus: hoe zorg ik ervoor dat de Vista-installatie deze foutmelding negeert of hoe ik dit kan oplossen. Ik ben tevreden met elk antwoord waarvoor alvast mijn dank.

Toegevoegd na 20 uur:
ik heb trouwens de 64-bit versie van virtual machine gedownload, met hellas hetzelfde resultaat... In ieder geval bedankt voor alle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil je proberen te helpen, maar sommige zaken begrijp ik niet zo goed : - wat bedoel je met "wanneer m’n computer klaar is met het laden van de bestanden op de dvd in virtual 2007" ? Je maakt een nieuwe install in de virtuele omgeving en daar faalt hij ? - de Vista DVD is een 64 bit versie ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord 1e vraag: nee. Het aanmaken van een nieuwe virtuele pc lukt, starten lukt, en dan kan ik een iso of mijn echte dvd speler gebruiken. Als ik dan mijn dvd speler wil gebruiken moet ik herstarten en krijg ik
zo'n melding met een laadbalk met de tekst erboven: "Windows is loading files".
En ja, mijn recovery dvd is een 64-bit versie. Dank u wel voor uw antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de virtualization in de bios wel enabled?

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je een 32-bits versie van Virtual PC, zou dat kunnen? Dan moet je dus ook een 32-bits versie van Vista hebben...

In de bron kan je ook een 64-bits versie van Virtual PC downloaden (mits jouw besturingssysteem ook 64-bits is maar dat zal wel omdat je een 64-bits recovery DVD blijkt te hebben).

Succes ermee!