Hoe krijg ik (als 2de gebruiker) een absoluut schone opstart op een PC onder windows 7?

Nu krijg ik steeds op de desktop een hele serie icons en progs van gebruiker de hoofdgebruiker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste kan je onder Windows 7 een administrator account aanmaken en de rest gebruikersaccounts geven (ook jezelf als je admin bent).

In ieder geval wordt er soms tijdens een installatie gevraagd om een desktop icon te plaatsen, soms wordt dat ongevraagd gedaan. Als administrator kan je die desktopicons het beste verwijderen, dan verwijder je ze meteen uit alle accounts. Als een gebruiker de icons er zelf op zet is dat alleen in zijn eigen account. In Windows 7 gebruik ik zelf de optie Rechtsklik op een programma - Aan de Taakbalk vastmaken. Geweldige functie en ik heb geen desktop iconen meer nodig.

Als Administrator zou je ook eens kunnen kijken in de map: C:\Users\Default en o.a. in de map Desktop. Als er een nieuwe gebruiker wordt aangemaakt krijgt hij standaard de instellingen en icons die in deze map staan.

Toegevoegd na 3 minuten:
De items in het startmenu staan default in:

C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

en voor een specifieke gebruiker in:

C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

je kunt de snelkoppelingen als administrator van de ene map naar de andere slepen.

Toegevoegd na 6 minuten:
(NB. de map APPDATA is standaard verborgen. Die moet je dus wel eerst zichtbaar maken via het menu Organiseren - Map en zoekopties - tabblad Weergave - optie Verborgen bestanden en mappen weergeven aanvinken.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is me na dit antwoord geheel duidelijk.
mijn dank