Ik wil met de Windows Verkenner (Vista) alle bestanden zien, maar niet de desktop.ini files. Deze weggooien is geen optie. Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, je moet de systeembestanden wel verborgen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar als ik John goed begrijp wil hij wel de rest van de systeembestanden zien ("alle bestanden"), maar alleen de desktop.ini-files niet. Hoe je dat voor elkaar krijgt zou ik zo snel niet weten.
To enable the viewing of hidden and protected system files in Windows Vista please follow these steps:

1. Close all programs so that you are at your desktop.

2. Click on the Start button. This is the small round button with the Windows flag in the lower left corner.

3. Click on the Control Panel menu option.

4. When the control panel opens you can either be in Classic View or Control Panel Home view:

If you are in the Classic View do the following:

1. Double-click on the Folder Options icon.

2. Click on the View tab.

3. Go to step 5.

If you are in the Control Panel Home view do the following:

1. Click on the Appearance and Personalization link.

2. Click on Show Hidden Files or Folders.

3. Go to step 5.

5. Under the Hidden files and folders section select the radio button labeled Show hidden files and folders.

6. Remove the checkmark from the checkbox labeled Hide extensions for known file types.

7. Remove the checkmark from the checkbox labeled Hide protected operating system files. Once this is done, your Folder Options screen should look similar to the following image.

Toegevoegd op 05-05-2009 20:00:00
Met andere woorden:
Het antwoord op al je vragen is 'Nee'.
Het is alles of niets, dus inclusief Desktop.ini en bijvoorbeeld Thumbs.db (thumbnails bij plaatjes) waneer je met de zichtbaarheid van systeemfiles aan de slag gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ctrl+c
ctrl+v
;)
Als je over je hele harde schijf alle bestanden wilt zien (zowel systeem als verborgen), behalve de desktop.ini bestanden, dan kan je misschien het best AL je bestanden selecteren en op onverborgen setten, vervolgens een search doen op alle desktop.ini bestanden, en die op verborgen zetten. Probleem is dat dit niet gemakkelijk meer terug te draaien is :)