Wat gebeurt er met mijn laptop als ik nadat ik alle programma's heb afgesloten, het deksel sluit, zonder dat ik de computer heb afgesloten?

Ik heb de opties "deze computer afsluiten en/of opnieuw starten" niet gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dat hangt van je instellingen van je computer af; welke instellingen beschikbaar zijn hangt van je operating system af; ik neem aan dat je een Windows versie gebruikt?

Via instellingen->configuratiescherm->energiebeheer, tab 'geavanceerd' heb ik 3 opties: geen actie, stand by, of slaapstand (engels: hibernation).

Het grote verschil tussen stand by en slaapstand is dat in stand by de laptop nog wel stroom verbruikt (en uiteindelijk dus uit zal gaan met mogelijk verlies van gegevens) en in slaapstand niet. Voordeel van stand-by is dat je van daaruit ook weer sneller opgestart bent. Persoonlijk adviseer ik om de laptop in te stellen op slaapstand (hibernate) als je die mogelijkheid hebt (vanaf windows XP geloof ik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal gaat de computer dan 'slapen' [hibernation mode] oftewel: Het geheugen wordt naar harde schijf weg geschreven en alles wordt uitgezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je hebt ingesteld bij Power Options/Energiebeheer in je configuratie. Je kunt daar de gewenste actie bij 'deksel sluiten' zelf kiezen.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sositut:-)
Waarschijnlijk gaat de computer op standby.
Mijn laptop in elk geval wel