Window verdwijnt naast scherm

Hoe kan je een window terugtoveren die opengaat buiten je scherm? dus "out of mouse" bereik?

irritant, ik kom er niet bij!

bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
83.4K
itsme
13 jaar geleden
snuif?

Het beste antwoord

Open je venster. Druk dan op Alt+Spatie, en daarna op V (geloof ik) voor Verplaatsen. Daarna kun je je venster met de pijltjestoetsen verplaatsen.

Oefen eerst op een willekeurig ander venster dat je wél kunt zien. Druk daar op Alt+Spatie, zoek het woord Verplaatsen op in het menuutje dat dan verschijnt, en druk eenmaal op de onderstreepte letter in dat woord (zoals gezegd, ik meen me te herinneren dat dat de V is). Daarna pijltjestoetsen.

Nadat je hebt geoefend op een zichtbaar venster, kun je hetzelfde doen met jouw onzichtbare venster.

Toegevoegd na 16 uur:

Rose is zo vriendelijk geweest, te kijken welke letter je moet gebruiken in de NL-versie van Windows. Dat blijkt de R te zijn (van veRplaatsen).

Wat je dus moet doen is:
1.  Open het venster dat "naast" je scherm verschijnt.
2.  Druk op Alt+Spatie.
3.  Druk op R.
4.  Verplaats het venster met de pijltjestoetsen.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

control-alt-delete misschien?

Toegevoegd na 19 uur:
control-alt-delete.
dan met rechtermuisknop op het betreffende programma klikken (in Windows task manager).
dan bring-to-front aanklikken.
en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je beeldscherm in een andere resolutie te zetten -hoger in dit geval- komt het venster weer binnen bereik. Of in ieder geval een stuk daarvan zodat je het weer kunt slepen met je muis naar de plak waar het hoort.
Waarschijnlijk komt het omdat iemand anders de resolutie van je scherm veranderd heeft. Zo niet dan ligt het gewoon aan Windows want die heeft de onhebbelijkheid diverse ongevraagde veranderingen door te voeren waar je niet op zit te wachten.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht kun je het programma vanaf de taakbalk met de rechtermuisknop in de full-screen-modus zetten. Dan zou hij weer in je venster moeten komen.

Toegevoegd na 12 uur:
De oplossing van Cryofiel (hieronder) moet voor de nederlandse windows-versie met Alt+Spatie, en daarna op R voor Verplaatsen.

DUS: druk dan op Alt+Spatie, en daarna op R voor Verplaatsen. Daarna kun je je venster met de pijltjestoetsen verplaatsen.
rose
13 jaar geleden
Je hebt je laptop waarschijnlijk op een extern scherm ingesteld waardoor je meer ruimte had om je programma’s op te plaatsen. Je kunt je laptop dus weer opnieuw op dat scherm aansluiten en de schermen weer in het bereik schuiven.

Het kan ook zijn dat je een keer met 2 schermen hebt gewerkt en dat de laptop het 2e scherm dus is.
Sluit het weer net zo aan als toen en verschuif dan alles wat op het 2e scherm staat naar het 1e scherm.

Als 3e optie kun je ook heel makkelijk gebruik maken van het antwoord van Cryofiel of Rose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkte dit:
1. Open het vernster
2. Druk Ctrl+spatie in
3. Druk op de optie maximaliseren
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik gebruik vaak
Windowsknop+pijltje

Mijn tweede scherm (TV) die niet altijd aanstaat heeft nog weleens een mediaspeler daar openstaan.
Vaak eerst even op esc drukken zodat de speler minimaliseert en dan kan ik dus met Windowsknop+linkerpijl het venster verslepen. (omdat mn tv rechts van mn monitor staat).