Hoe kan je in windows 11 "automatisch opnieuw opstarten na systeemfouten" uitzetten?

Sinds ik een nieuwe laptop met windows 11 heb, ben ik een paar keer tegen het probleem aangelopen dat de laptop opeens opnieuw opstart terwijl ik bezig was met onopgeslagen werk. Dit is best vervelend, dus zocht ik op waar dit door komt. Blijkbaar is er een functie die bij een systeemfout meteen je PC zonder waarschuwing opnieuw opstart. Dit zou je kunnen uitschakelen door naar start te gaan, dan via deze computer > eigenschappen > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen > instellingen en dan zou de functie uit te schakelen moeten zijn. Onder start kan ik geen "deze computer" vinden, in instellingen kan ik ook geen relevante instellingen vinden en ook niet in het control panel. Ik vermoed dat de uitleg op de site van microsoft gemaakt was voor windows 10, dus kan ik het probleem hiermee niet oplossen. Heeft iemand toevallig een idee over hoe ik het plotselinge opnieuw opstarten kan uitzetten?

3.6K
HannekeJanssen
een jaar geleden
Het is geen antwoord op je vraag, maar je kunt in ieder geval je autoherstel functies zo instellen dat je zo min mogelijk werk kwijt bent als je computer uitvalt / ineens opnieuw opstart.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Windows wil ook nog wel eens zomaar opnieuw starten na een update. Dus een blik in de update instellingen kan ook helpen.

Antwoorden (1)

In de bron wordt expliciet Windows 11 genoemd:

Start Instellingen.
Ga naar Systeem > Over.
Selecteer Geavanceerde systeeminstellingen in Gerelateerde koppelingen.
Open in het venster Systeemeigenschappen het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen onder Opstarten en herstellen.
Schakel onder Systeemfout ‘Automatisch opnieuw opstarten’ uit.
Klik op OK om uw nieuwe systeeminstellingen op te slaan.
(vertaald uit het Engels)
SimonV
een jaar geleden