Kan school mijn geschiedenis zien?

een kennis van mij die heeft iets apparts opgezocht op mijn chrome book, nu ben ik bang dat school dat kan zien, terwijl ik mijn zoekgs verwijderd heb en niet op het netwerk van de school zit.

een jaar geleden
1.7K
LeonardN
een jaar geleden
Tsja, ik kan niet zien wat er op zo'n chromebook staat aan software. Dus zeggen dat ze het nooit zouden kunnen zien is niet mogelijk. Maar als je je geschiedenis wist en je niet via school internet gebruikt lijkt me de kans klein dat er iets aan de hand is.
tinus1969
een jaar geleden
Is de laptop van school? Waarom zou school naar je geschiedenis kijken?

Antwoorden (1)

Uitgaande van een basisconfiguratie en dat de Chromebook jouw persoonlijke bezit is, kan je school dat niet zien.
Daarnaast is de vraag ook of ze het mogen zien. Jij hebt recht op privacy.

Is de Chromebook van school, of heeft de school het beheer over het apparaat, dan is het in theorie wel mogelijk dat ze je geschiedenis kunnen zien.

Dan nog mag je privacy verwachten en moet de school een goede reden hebben om door je geschiedenis heen te gaan.

Zie het als een les om op je spullen te passen. Je hele leven zit tegenwoordig in een computer. Spring daar niet te lichtvaardig mee om en laat niet Jan en Alleman op dat ding !