Wat is het verschil minecraftspel Java en Windows 10?

Mijn zoon wil minecraft op de laptop.
Maar hij heeft het over een Java versie.
Wat is het verschil tussen Java PC edition en Microsoft 10 starter collection?
Ik heb een laptop toshiba satellite i3 met 4g intern en 285 gig geheugen, ssd, Windows 10

Welke minecraft is dan t beste?
Java of Microsoft?

3.6K

Antwoorden (1)

Welke het beste is, hangt af van de waarde die je aan de verschillen hecht.
Beide versies ondersteunen cross-play, maar dit is waar de Windows 10 Edition het beste uitblinkt. Aangezien Java Edition alleen Windows, macOS en Linus ondersteunt, kunt u alleen met andere mensen spelen op traditionele computers. Aan de andere kant is de Windows 10 Edition gebaseerd op de Bedrock Edition die ook gebruikt wordt voor de mobiele en console versies van het spel. Dit maakt het mogelijk om met spelers op deze platformen te spelen. De enige uitzonderingen hierop zijn Sony consoles, waar momenteel alleen cross-play beschikbaar is tussen de PlayStation 4 en de PS Vita.
Het is ook belangrijk om op te merken dat spelers op de Java Edition niet kunnen spelen met die op de Windows 10 Edition, en vice versa.
Als het op mods aankomt, heeft de Java Editie de overhand omdat het de eerste versie was die uitkwam. De modding community is groot en zeer actief. Verschillende sites bieden ook gratis skins en texturen om spelers de mogelijkheid te geven om het uiterlijk en het gevoel van hun spel aan te passen zonder een flinke cent uit te geven.
Aangezien de meeste Minecraft mods in Java zijn geschreven, ontbreekt het de Windows 10 Editie ernstig aan mods in vergelijking met de Java Editie. Als het op DLC aankomt, zijn er echter ook veel gratis skins en texturen die van het internet gedownload kunnen worden. Er zijn ook betaalde DLC’s die meestal gebaseerd zijn op andere IP’s of seizoensgebonden thema’s.
Er is een beetje onenigheid op dit gebied, maar de meeste spelers zullen het ermee eens zijn dat de Windows 10 Editie de overhand heeft, omdat deze op bijna alles draait wat Windows 10 kan draaien. Het spel past instellingen zoals de maximale trek- en simulatieafstand aan op basis van hoe krachtig je systeem is. De Java Edition draait nog steeds geweldig, hoewel, zelfs op minder krachtige systemen.
Dat gezegd hebbende, zult u ook willen overwegen dat de Windows 10 Edition, of de Bedrock Edition, de nieuwe “”standaard”” versie is en dat de steun waarschijnlijk meer naar deze versie zal neigen naarmate de jaren verstrijken. Dat wil niet zeggen dat de Java Editie binnenkort zal verdwijnen, maar de Windows 10 Editie zal zeker langer meegaan dan deze.
SimonV
2 jaar geleden
Jolanda1977
2 jaar geleden
Duidelijk verhaal!
Zal de Windows editie correct werken binnen een i3 processor, 4gig intern en 285 gig ruimte, ssd?
SimonV
2 jaar geleden
Dat zou moeten werken. Systeemeisen Minecraft W10:
Processor (CPU): Intel Celeron J4105 / AMD FX-4100 of beter.
Geheugen (RAM): 4 GB.
Grafisch (GPU): Intel HD Graphics 4000 / AMD Radeon R5-serie.
Opslag: 2 GB HDD. Als ik het goed zie, heeft de laptop een Intel HD Graphics 620. Die is beter dan de 4000.
https://technical.city/en/video/HD-Graphics-620-vs-HD-Graphics-4000