Is Windows XP nog te gebruiken met AVG antivirus?

Beste allen,

Ik heb een (oude) Samsung laptop/netbook.
Even de specificaties:
Processor: Intel Atom meer dan 1 GHz
Ram: 1GB

Nu heb ik hier een tijdje geleden windows 10 32 bit op gezet, dit kan de laptop gewoon niet aan. Er ik heb nog even nagedacht over Windows 7. (Er staat designed voor Windows Xp) dus ik dacht, is het ook mogelijk om Windows Xp nog redelijk veilig met bijvoorbeeld AVG antivirus te gebruiken. (De laptop wordt niet heel vaak gebruikt.

Met vriendelijke groet,
Ben

1.8K

Antwoorden (2)

Microsoft brengt sinds 2014 geen beveiligingsupdates meer uit voor Windows XP, maar AVG AntiVirus FREE blijft Windows XP-gebruikers beschermen met regelmatige virusdefinitie-updates. We bieden echter geen programma-updates, nieuwe functies, oplossingen voor problemen of ondersteuning meer voor Windows XP.
3 jaar geleden
Nee. Een antivirusprogramma is niet voldoende om beveiligingsgaten in XP te dichten. Als je de computer niet verbindt met internet en externe bronnen als usb-sticks kun je de computer nog wel gebruiken.
Ik moet hierbij wel opmerken dat er nog miljoenen computers met XP draaien die nog (steeds) niet geïnfecteerd lijken te zijn.
SimonV
3 jaar geleden
Commodore
3 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Ik zal proberen of Windows 7 starter een optie is. Als dat niet werkt, dan maar Windows Xp zonder (al te veel) internet.