Moet ik mijn muziek op het geïnstalleerde bestand (muziek) zetten om het te laten afspelen door WMP?

Neemt namelijk veel ruimte in beslag. Kan ik het ook op D; zetten en dan door WMP af laten spelen?

3 jaar geleden
1.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Je vraag is wat onduidelijk. Bedoel je:
Kan ik mijn muziekbestanden op een andere hardeschijf zetten dan de schijf waarop Windows/WMP geïnstalleerd staat?
En dan via WMP afspelen. Het antwoord daarop is JA.
Je kan je bestanden op elk schijf, drager of medium zetten. Dus ook op een externe HDD of SD-kaart of CD. Alles zal worden afgespeeld als het maar leesbaar is.

Antwoorden (1)

Windows Media Speler kan natuurlijk bestanden vanaf elke willekeurige locatie afspelen, echter als je albums hebt aangemaakt vindt windows de muziek map op C: de logische keuze, wat niet altijd handig is met de beperkte ruimte zoals jij beschrijft. Om nu in één klap alles op te lossen zou ik de muziek map naar D: verplaatsen en een zogenaamde symbolische link of kort symlink zetten in de gebruikers map die verwijst naar de muziek map op D: zo fop je het als het ware WMP denkend dat de bestanden op C: staan terwijl de fysieke locatie D: is geworden. Hoe je in symlink aanmaakt staat in de bron beschreven.