Ik heb mijn de helderheid van mijn laptop te laag gezet waardoor ik niks kan zien, wat moet ik doen?

Ik ben niet zo slim met laptops, en ik wou de helderheid via instellingen lager zetten, maar ik schoof de helderheidsbalk te ver naar links, waardoor mijn scherm helemaal zwart is. Het lukt niet om het te veranderen met de fn toetsen. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Probeer eens met een (zak)lamp op het scherm te schijnen. Klinkt heel stom wellicht maar met sommige schermen werkt dat, je kan dan weer iets zien.
SingingCoyote13
4 jaar geleden
LeonardN heeft gelijk bijna enigste oplossing is het ding via een kabel
via de hetzij VGA of DVI of HDMI uitgang aan een andere monitor/tv te
hangen en zo proberen in de instellingen wat te veranderen
hopelijk staat het scherm dan wel op clonen zodat je hetzelfde ziet
op de monitor/tv als op de laptop.
paulus811
4 jaar geleden
Ik heb dit probleem wel eens met mijn telefoon, maar kan dan in een afgesloten kast of toilet (zonder licht aan natuurlijk) nog net genoeg zien om de instellingen te veranderen.

Antwoorden (2)

Bij de bovenste rij toetsen (Functie-toetsen) heb je rechts een zonnetje met een min en een zonnetje met een +. Druk op het zonnetje met + en je scherm wordt weer helder.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Maar vraagsteller schrijft al "Het lukt niet om het te veranderen met de fn toetsen", dus helpt dit niet. Op mijn apparaat staan de zonnetjes trouwens op toetsen rechts onderin.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik moet op mijn PC of laptop de knop fn samen in combinatie met de zonnetjes toets indrukken. Zonnetjes toets bij mij is f5 (minder licht) en f6 meer licht.
Klik ook eens op fn in combinatie met f7 om te kijken of je alles op zwart hebt gezet.
https://www.cchaarlemmermeer.nl/hoe-gebruik-functietoetsen/
Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om met Fn+zonnetje de helderheid te verhogen.
Als dat echt niet lukt kan je een externe monitor of TV aansluiten via HDMI en hopelijk zo het probleem oplossen.
Als dat ook niet werkt zou ik met een lamp op het scherm schijnen en kijken of je zo toch nog de pixels op kunt lichten.