Als je een nieuwe computer gaat kopen maakt het niet zo veel meer uit. acer heeft wat problemen gehad vroeger maar die zijn er nu wel uit. ook heeft acer soms betere computers dan hp, bijvoorbeeld als je naar de touchsmarts kijkt.

bij laptops is het een ander verhaal. daar zijn de acers vaak iets goedkoper. en dat zie als er iets kapot gaat. dan is de garantie erg slecht. conclusie: Voor pc een acer voor laptop een hp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Alle waar is naar zijn geld.

Toegevoegd na 12 minuten:
Sorry,ik drukte te snel op de verkeerde knop.
Mijn dochter die met Acer werkt had om de haverklap problemen. Nu is zo over op een Compaq (van HP) en geen centje pijn meer. Heb zelf ook een Compaq en zonder problemen. Van meerderkante heb ik gehoord,dat Acer veel ontevreden gebruikers kent. Maar misschien kun je ergens onbevooroordeelde testen vinden,die zeggen meer dan de ervaringen van enkele gebruikers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HP is veel beter dan Acer.
Vanwegen Acer vaak storingen heeft.
Ik heb er zelf 1 van Acer en hij doet nog wel eens vreemd.
En dat licht aan de producten van Acer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het allebei redelijk van kwaliteit. hp heeft mooie instappers zoals de compaq 610, maar de duurdere modellen vind ik het geld niet waard. voor acer eigenlijk hetzelfde, leuke instappers. maar als ik er echt geld aan zou spenderen zou ik deze merken overslaan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel mijn vrouw als ik hebben een laptop van Acer. Ik een 17" laptop en mijn vrouw een van 12". Wij zijn er beide supertevreden mee en hebben er de afgelopen twee jaar nooit problemen mee gehad.

Acer produceert goedkoop en besteed weinig geld aan marketing. HP heeft een (zakelijk) imago goed te houden en voor marketing en (extra) service betaal je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acer is beter.
Hp bemoeit zich teveel met de besturing en beheerst je moederbord. het hele systeem is teveel aangepast op HP en acer is daar losser in omdat die hun spullen ook los verkopen in de meeste media zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acer is een consumenten artikel van lagere kwaliteit. HP is een zakelijk artikel van hoge kwaliteit met een veel beter survice en garantieregeling, overigens compaq het consumenten gedeelte van HP en hardwarematig is er geen verschil tussen HP en Compaq.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor vaste pc's weet ik het niet, maar HP laptops zitten een stuk steviger in elkaar dan Acers. Als je overweegt een laptop te kopen, en je bent van plan er veel mee rond te gaan slepen, kun je echt beter een HP kopen, voor de stevigheid. Bij mij op het werk hebben we HP laptopjes en die kunnen heel wat hebben.

Ik heb zelf een 17'' Acer, na 2 jaar gebruik beginnen m'n toetsen los te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HP stukken beterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met je eens +1; maar een onderbouwing hoeft niet alleen uit een rijtje 'rrrrr' te bestaan ;-)
De service van HP is mooi op papier maar in de praktijk blijkt dit toch iets minder te zijn. De pick and return is niet altijd binnen een week bereikbaar en opsturen via de winkel wil nog wel eens wat langer duren dan normaal. Als je een zakelijke klant bent ben je eerder aan de beurt maar de particulier heeft iets minder prioriteit bij HP.

Daar in tegen is Acer qua kwaliteit minder. de service bij Acer laat vaak ook te wensen over en wat vaak gebeurt is dat na 2 jaar de laptop wat kuren vertoont.

Een groot probleem bij beide laptops zijn de ventilatoren. zorg er altijd voor dat deze eens in de zoveel tijd worden schoon gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze beide gehad en mijn mening is dat HP beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hp maakt prima spul, Acer ook, maar wat minder goed afgewerkt. Er wordt elders ook gezegd dat Compaq ook HP is, maar kwalitatief is het stukken minder. In veel computer fora wordt dan ook gesproken over komplak. mijn pa had er één, die met geen mogelijkheid in het gareel te houden was, telkens liep ie vast, of de internet verbinding was weg, of hij wilde niet opstarten. Ook op andere plaatsen veel problemen gezien met Compaq. Kies dus HP (of iets heel anders). "Merken" zeggen niet zoveel bij PC's, de service van de leverancier is wel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HP is een robuust merk, vooral gericht op de professionele markt.

Acer is meer een consumenten merk en wat minder robuust (maar wel meer toeters en belle)

HP is veruit superieur.
rose
13 jaar geleden
HP werkte bij mij beter.
Bij HP heb je verschillende types. De zakelijke en de persoonlijke. Ik heb hiervoor een HP gehad en die deed het echt heel goed.

Met de Acer die ik daarvoor had ging het slechter, heel vaak problemen en soms deed de computer het gewoon niet.

Maar als je hem zakelijk wil gebruiken zal ik toch voor HP kiezen, voor persoonlijk trouwens ook ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
en trouwens, Acer kan niet zoveel als HP, omdat Acer een veel simpeler merk is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HP (Dus niet HP COMPAQ) is beter dan Acer.

Het is steviger gebouwd en je krijgt er over het algemeen i.p.v. 1 jaar ,2jaar pick-up and return garantie bij.
Dus mocht er toch een keer iets mis zijn met je HP is een telefoontje genoeg. Ze je apparaat zo op en krijgt het zodra die weer klaar is gewoon weer terug.

Mijn eigen voorkeursmerk is Asus maar als je die keuze niet hebt zou ik voor de HP gaan.