Weet iemand waarom ik via usb linux lubuntu niet kan installeren?

Hij boot wel en kan ook de taal kiezen, maar daarna kom ik niet verder en geeft ie aan dat er een bepaald bestand niet aanwezig is terwijl ik het op de officiële site heb gedownload

5 jaar geleden
2.1K
LeonardN
5 jaar geleden
Vaak is het een probleem met het maken van de USB-stick. Maar ik heb ook weleens dat het me toch lukt als ik de installatie afbreek na de foutmelding, dan kom je terug in de test omgeving en dan klik je een hdd aan en probeer je OPNIEUW te installeren en lukt het direct!
popeye
5 jaar geleden
Maar ik kies bewust voor lubuntu omdat ik even tjjdelijk een oude laptop heb?
popeye
5 jaar geleden
Waarom die duim omlaag?
popeye
5 jaar geleden
Er staat could not find/resolve named package element waneer ik de usb stick erin doe en even wacht
popeye
5 jaar geleden
could not find/resolve named package element en ik het bij zowel linux mint als lubuntu hetzelfde probleem. Ik gebruik rufus om een usb te maken
LeonardN
5 jaar geleden
Ik heb via deze methode al tig keer allerlei linuxdistributies op allerlei apparaten gezet:
https://www.youtube.com/watch?v=wJRzndIgzL4 Ik denk dat de USB-stick niet juist beschreven is\ Ik gebruik rufus om een usb te maken Hmm ja dat doe ik dus ook altijd. Werkt vaak perfect. Je zit ook in die Live-test omgeving, dus het is echt de installatie zelf die faalt nadat je de HDD geschikt hebt gemaakt?
popeye
5 jaar geleden
Hoe bedoel je hardeschijf gereed maken?
LeonardN
5 jaar geleden
Ja dat is een optie, ik installeer Linux altijd naast Windows. Dan moet je tijdens de installatie op iets drukken als "something else" https://youtu.be/u5QyjHIYwTQ?t=350 (4de optie)
popeye
5 jaar geleden
Zover kom ik niet eens, bij de optie of ik wil starten zonder te installeren of volledig installeren daar zit de fout. Dan krijg ik op geven moment die foutmelding
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je een andere USB-stick proberen?
Oja
5 jaar geleden
Ik gebruik Linux Mint en heb in het verleden nog eens gestoeid met andere distributie's van de site Distrowatch.com. Mijn ervaring met distro's lager op de ladder van populariteit is dat de kans op fouten groter wordt..
Ik stel dan ook redelijk drastisch voor om een populairdere distributie te kiezen. Die zijn er en alles is gratis!

Antwoorden (1)

2 mogelijke oplossingen:

- Probeer de USB-installatie stick eens te maken met een andere tool, bijvoorbeeld met Win32 Disk Imager of Rufus
- Pas in je BIOS de instellingen van je SATA_controller eens aan van AHCI --> Legacy / IDE / SATA of visa-versa.

Ik vermoed dat het daarna beter gaat.