Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop blijft hangen in boot menu. Hoe op te lossen?

Mijn laptop (Lenovo) blijft hangen op boot menu. Als ik op enter druk, komt er 0,5 seconden een zwart scherm en daarna kom ik weer op hetzelfde scherm.

Hij herkent wel de HDD. Deze werkt ook gewoon in een andere laptop...
Ik heb gisteren de HDD geformatteerd.

Als ik windows opnieuw wil installeren via cd/usb, kan dat niet omdat ik steeds weer op hetzelfde scherm kom... Hij herkent ook de cd & usb. Er zat Windows 8 op.

Kunnen jullie mij helpen?
Als ik hem opstart, kom ik direct op de boot menu. Ik zie niet eerst de Lenovo logo.
Link voor video = https://streamable.com/2kmhr

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij Application Menu staat niks.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

1 / Selecteer het opstartmenu in het Aptio-setupprogramma, selecteer 'CSM starten' en wijzig om in te schakelen
2 / Selecteer het menu Beveiliging n het Aptio-setupprogramma, selecteer 'veilige opstartregeling' en schakel over naar uitschakelen
3 / Selecteer Opslaan & Sluiten en druk op 'Ja'
4 / Houd de aan / uit-knop ingedrukt totdat het apparaat volledig wordt uitgeschakeld
5 / Schakel weer in en houd de F9-knop ongeveer tien seconden ingedrukt; hierdoor zou het nu mogelijk moeten zijn om het systeem op te starten in het Windows Herstelmenu
6 / Selecteer 'Advanced Start Up' en wacht tot het herstelmenu verschijnt
7 / Selecteer 'Geavanceerde opties'
8 / Selecteer 'Systeemherstel' en selecteer een datum voordat het probleem zich voordeed

Systeemherstel werkte perfect voor mij; succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe kom ik in de Aptio-setupprogramma?
LeonardN
5 jaar geleden
Aptio lijkt een asus specifieke methode.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Welke Lenovo heb je?
B590 blijkbaar :)
Sommige hebben een reset knopje (dat kan je induwen met een puntig voorwerp)
Hier het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=Tu5YY3wb4EU Maar, u hebt uw HDD geformateerd, dus dat haalt niet veel uit.
Op het forum van Lenovo kwam ik dezelfde issue tegen, echter zonder een conrete oplossing:
https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-B-and-G-Series-Notebooks/Extreme-problem-Lenovo-B590/td-p/1298563 Er werd verwezen naar de gespecialiseerde support van Lenovo zelf (betalend)
https://pcsupport.lenovo.com/be/en/supportphonelist Of gratis:
Lenovo: https://pcsupport.lenovo.com/us/en/LiveChatPC
Microsoft: https://support.microsoft.com/en-us/contact/virtual-agent (en: "I need a human")

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding