Hoe installeer ik Windows 7 op een laptop met Ubuntu als besturingssysteem?

Ik heb een Acer Aspire (mini)laptop met Ubuntu als OS. Ik ben Ubuntu meer dan zat en ik wil Windows 7 erover installeren. Ik heb al een bootable Windows 7 ISO gemaakt op een USB HDD, maar de laptop pakt dat niet.
Kan iemand mij stapsgewijs uitleggen wat ik moet doen? Ik heb het al op Google opgezocht maar de links die ik vond waren te ingewikkeld en de reacties daarop waren vaak tegenstrijdig.

Ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"Ik heb al een bootable Windows 7 ISO gemaakt op een USB HDD, maar de laptop pakt dat niet."
Wat zie je, of wat gebeurt er (niet) ? Heb je de ISO wel goed uitgepakt ? (En niet gewoon als bestand naar de USB-drive gekopieerd)
Zie: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-maak-je-een-windows-10-usb-opstartschijf/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
" what else?"
OSX, HPuX, BEoS, SUN Solaris, Amoeba, Locus, Plan9, VX Worx ??

Antwoorden (1)

Druk op F12 tijdens POST en kies jouw USB drive als bootable medium, valt deze terug naar een boot met Ubuntu dan is waarschijnlijk je USB HDD niet goed ingericht als opstart medium. Je kunt ook via F2 de 'legacy boot order' aanpassen volgens het onderstaande lijstje:
1 USB HDD
2 USB FDD
3 USB CDROM
4 ATAPI CDROM
5 HDD
6 Network boot IPV4
7 Network boot IPV6
Maar gaat niet helpen als het al via F12 niet lukt, controleer ten slotte op een Windows machine met de USB drive er aan gekoppeld of via Schijfbeheer de partitie wel active is(!)
Want anders kun je booten totdat je een ons weegt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!! Ik heb het gecontroleerd en de schijf is actief. Ik zal nog even verder kijken en de schijf opnieuw formatteren en er een opstartbare Windows 7 schijf van maken via Ubuntu.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"opstartbare Windows 7 schijf van maken via Ubuntu"
Misschien beter om dit te doen vanuit een andere Windows machine, tenminste als je UNetbootin gebruikte onder Linux want die maakt niet altijd lekkere opstartschijven. Dan kun je beter dd gebruiken in CLI.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Buurmannetje: thanks again!!
Ik heb de schijf opnieuw geformatteerd en nu werkt hij wel. Ik geloof dat de indeling verkeerd was.
Het probleem wat ik nu zie is: grub rescue: filesystem is unknown. Ik zie er veel van terug op Google dus ik check als ik daarmee uit de voeten kom. Nooit meer Ubuntu voor mij.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Het probleem wat ik nu zie is: grub rescue: filesystem is unknown. "
Dat kun je fixen met EasyBCD door Windows als enige optie in het bootmenu te behouden, en daarna het bootrecord opnieuw te schijven.
http://neosmart.net/EasyBCD/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb het opnieuw geprobeerd en dit keer werkte het ineens wel. Het is gelukt en ik geniet al een paar dagen van de verse Windows installatie. Hartstikke bedankt iedereen ❤