Hoe kan ik mijn pc 'herstellen' zonder dat ik de licentiecode heb?

Ik heb een windows 7 geupdate naar Windows 8.1, maar de licentie van die windows 8.1 ben ik kwijt. Nu de pc wat systeembestanden mist, zou ik graag windows 8.1 herinstalleren en heb ik een bootable stick gemaakt met Windows 8.1 gemaakt (omdat het niet kan via pc instellingen (hij mist systeembestanden).
Maar hoe kan ik die licentiecode terug vinden, ik denk dat ik bij de installatie die zal moeten
ingeven? De code die op de sticker staat is voor Windows 7.

PS: kan ik ook met die code op de sticker Windows 10 installeren (omdat je windows 7 en 8 gratis kon updaten naar 10)?

6 jaar geleden
4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Gratis updare van 8 naar 10 kan niet meer.
https://tweakers.net/nieuws/134173/microsoft-is-gestopt-met-gratis-windows-10-upgrade-via-toegankelijkheidspagina.html

Antwoorden (2)

Je kan de code gewoon terugvinden via o.a. https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ en daarna de code gebruiken.
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Moet je wel de betaalde Recover Keys nemen om key van windows te vinden.
LeonardN
6 jaar geleden
Nee. Dat is als je het uit het BIOS wil vissen. Uit register halen is gratis.
Je zou met KMSpico de Windows (7,8,10) kunnen activeren als een educatieve versie die elke 180 dagen verloopt.
Via de ingebouwde scheduler stel je dan de inval in op 150 dagen o.i.d. (want dan krijg je die nagging niet dat over zoveel dagen je licentie verloopt) Ik vind deze oplossing semi legaal, want de grace periode van 6 maanden is volgens de richtlijnen van MS zelf, je verlengt 'm alleen telkens weer. Tijdens de installatie hoef je geen product-key in te geven, deze stap kun je tijdens installatie overslaan, en dat doe je dan gewoon ook als je voor die 6 maanden verleng optie kiest.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
-Antwoord niet onjuist, maar wel onnodig in dit geval. Vrager kan gewoon via een tool of door register te neuzen de legale sleutel vinden.
Je kan overigens niet iets "(semi)-legaal vinden". Legaliteit is een feit. Of het legaal is weet ik niet. Je kan wel vinden dat het moreel te verantwoorden is. Een rechter/de wet bepaalt wat legaal is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Vrager kan gewoon via een tool of door register te neuzen de legale sleutel vinden."
Maar je vindt geen sleutel waarmee je Windows 8.1 kunt activeren als je hebt geüpdatet van Windows 7, bovendien is de product-key rechtstreeks uit het register encrypted en daar kun je niks mee, dus om dat leed te besparen droeg ik deze oplossing aan. Het semi deel duidt op het moreel besef wat aan die eeuwige verlenging kleeft, het stemmetje in je hoofd wat zegt dat het eigenlijk niet kan omdat je die vaste periode van 6 maanden omzeilt.
LeonardN
6 jaar geleden
Maar je vindt geen sleutel waarmee je Windows 8.1 kunt activeren als je hebt geüpdatet van Windows 7,
Waarom niet?
bovendien is de product-key rechtstreeks uit het register encrypted
Met Jellybean krijg ik gewoon een key uit Windows 10 getrokken. Geupdated vanaf Windows 7 als ik het me goed herinner.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Maar je vindt geen sleutel waarmee je Windows 8.1 kunt activeren als je hebt geüpdatet van Windows 7,
Waarom niet?"
Omdat Microsoft geen product-keys levert voor upgrades, maar slechts een licentie-sleutel via een challenge-response mechanisme, om die reden kan Microsoft ook besluiten dat het na een periode niet meer mogelijk is om gratis een overstap te doen. Jellybean decrypt het voor je, dat is het doel van de software, daarom kun je niet zoals jij stelt in het register grutten om zo die product-key eruit te lepelen, dat moet je Jellybean voor je laten doen. Want als je zelf kijkt is het niet leesbaar als zodanig.
LeonardN
6 jaar geleden
Ok kan je het niet zelf vinden door te kijken in het register. Gebruik je dus de tool.
Blijft enkel het punt over dat een upgrade van 7 naar 8.1 geen licentiecode.
Ik zeg dat ze wel gewoon productkeys leverden ten tijden van 8.1 en dat je die dus ook moet/moest bewaren om weer te herinstalleren. Ik denk dat je in de war bent met de gratis upgrade van 7 en 8 naar 10. https://newatlas.com/upgrade-windows-7-to-windows-81/29746/
Staat ook gewoon beschreven dat je een product key krijgt die je moet bewaren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Via Microsupport wordt dit als oplossing aangedragen: "If you have a product key for your previous version of Windows, use the media creation tool to create installation media for Windows 8.1, and use it to do a clean install."
Je moet dus windows 8.1 opstart media maken op basis van je oorspronkelijke product-key(windows 7 sticker aan de onderzijde van je laptop/pc) De product-key die je via Jellybean gaat vinden zal Windows 8.1 niet activeren als je rechtstreeks vanaf een Windows 8.1 USB stick gaat installeren, het activeert alleen als je via een geactiveerde Windows 7 installatie komt.
Van answers.microsoft.com:
"Where to find your product key depends on how you got your copy of Windows:
Free upgrade to Windows 8.1: If you upgraded to Windows 8.1 for free from Windows 7 or Windows 8, you should have a digital license instead of a product key. For more info about digital licenses in Windows 8.1, see Activation in Windows 8.1."
LeonardN
6 jaar geleden
1.Link naar wat je zegt?
Want als ik erop zoek kom ik https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update-winpc/windows-10-reset-on-desktop/bc960fab-8ab9-4e32-aef2-3b34560dcc75
Wat gaat over 8.1>10 NIET over 7>8.1
2.Maar als wat je zegt waar is. Ook prima, de vrager claimt dat deze de sticker nog heeft voor 7 dus kan eerst 7 installeren en dan met de code verkregen door jellybean 8 erop zetten.