Windows 7 start wel op van DVD maar installert niet, hoe laat ik hem toch installeren?

Er zit een lege HDD in het systeem. De boot volgorde staat goed in de bios.

Het systeem zegt tijdens het opstarten "no harddisk found!" En start dan op vanaf de DVD.

Maar ik krijg geen optie om te installeren. Hij blijft vervolgens in een lichtblauw scherm (Geen BSOD) hangen en er staat een muis cursor in beeld.

Er zaten een IDE harddisk en cd speler in. Deze heb ik eruit gehaald. Er zitten ook 6 SATA poorten op het moederbord. Daarop zitten nu een nieuwe SATA harddisk en nieuwe SATA cd speler aangesloten.

In de bios kan ik deze ook zien. Hij geeft aan op welke SATA poorten ze zitten en zelfs de merken van de harddisk en cd speler worden weergegeven.

Hoe krijg ik het systeem nu zo ver dat ik een installatie kan starten?

Ik kon de Windows 7 installatie overigens WEL op de IDE schijf doen met de IDE cd speler. Maar dat was maar een 80gb harddisk. En IDE is niet meer van deze tijd en die schijf is al 20 jaar oud ofzo.

Antwoorden (1)

Controleer of de DVD schoon is en of deze geen krassen heeft. Als dit het geval is, kun je de instellingen van de BIOS aanpassen om de DVD als eerste boot-optie te gebruiken. Als dit niet werkt, kun je een Windows 7 ISO-bestand downloaden en deze op een USB-stick branden.
Bronnen:
een maand geleden