Ik heb via marktplaats een bootable Linux 8.10 USB-sick gekocht.

Ik heb de stick in een USB slot gedaan, in de Bios het booten aangepast (van een USB stich stond er niet bij) en daarna een koude start gedaan. Er gebeurt niets, althans XP wordt gestart.
PC is een Shuttle

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarom heb je die gekocht? Met welke reden?

Kijk in het boekje van het moederbord hoe je de opstart modus kunt vinden voor het opstarten van een usb apparaat. Het kan ook zijn dat jouw moederbord dit niet ondersteunt. Probeer het vervolgens in een pc die dit wel ondersteunt.

Linux is gratis, het kan zijn dat je belazerd bent. Je hebt nu betaald voor en een usb-stick en de installatie van Linux. (als het er ook daadwerkelijk opstaat) Usb-sticks kosten ook niet veel..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb je in de bios aangegeven dat de startvolgorde van de apparaten bovenaan de usb staat?

Als je dat doet dan boot hij volgens de usb en dat wilde je graag...

Bij booten op esc drukken als je het ziet verschijnen (soms F2) om bios aan te passen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Linux is gratis. Waarom _koop_ je iets dat gratis is?

Ik heb Knoppix gedownload - zie bron voor de link. Knoppix is een Linux-versie.

Na het downloaden kun je het branden op CD (standaardversie) of op DVD (uitgebreide versie met veel extra's). Daarna kun je je PC starten vanaf die CD of DVD.

Let er wel op dat je het gedownloade bestand brandt als ISO, anders lukt het booten niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan zijn dat de bios van je PC geen booten vanaf ISB onderteund.
Dat maak ik etminste op uit jouw verhaal van het BIOS.

Heb je geprobeerd Legacy Support voor USB te enablen in je BIOS?
Wellicht dat het daarna wel kan.

Wanneer je de USB stick insteekt en boot, kan je dan via F8 wel een boot menu krijgen waarin je de USB stick kan selecteren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voorbeeld een Dell-PC: daarbij moet je tijdens het booten op F12 drukken anders start hij gegarandeerd van harde schijf.

Als het aan USB-starten ligt dan kan je ook proberen een Linux-distro op CD te branden om te zien of het dan wel start. Gaat in jouw geval niet op denk ik als ik begrijp wat een Shuttle is :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met myslaxcreator kun je makkelijk zo'n stick genereren...