Kan ik met het schijfhulp programma van Mac OS X ook Windows schijven vernietigen? Zie extra uitleg.

Je kunt met behulp van het schijfhulp programma van OS X de gegevens van een schijf vernietigen zodat het nooit meer uitgelezen kan worden. (niet te verwarren met formatteren)
In Windows zit helaas niet zo'n functie. Toen kwam ik op het idee om eerst alle partities van een Windows schijf te verwijderen, vervolgens te formatteren in HFS+ en dan met het schijfhulp programma van OS X de schijf zo vaak te overschijven dat ook de onderliggende Windows gegevens worden vernietigd. Zou dit kunnen werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je in schijfhulprogramma onder het kopje wissen op beveiligingsopties klik kan je kiezen voor 'wis 7 keer' en 'wis 35 keer'.
Deze opties zorgen ervoor dat geen bit teruggehaald kan worden en dit kan ook met windows-schijven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is eenvoudiger met CCleaner, grtis te downloaden, wist alles 40 keer. Maar nog steeds kunnen gespecialiseerde bedrijven de info terug halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je programma's voor de mac op een PC kunt gebruiken, dan zou dit mogelijk moeten zijn, want dan herkent je programma gewoon de schijven die op je computer geïnstalleerd staan. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat je programma op windows werkt! Als dit niet lukt, dan is cc cleaner een goede optie.