Mijn laptop scherm valt uit met de code: driver power state failure, hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb een Asus laptop. Als ik erop zit te werken word mijn laptop opeens opnieuw opgestart, ik krijg dan een blauw scherm te zien met de foutcode: driver power state failure. Ik heb al een driver gedownload voor mijn grafische kaart. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.1K
SimonV
6 jaar geleden
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-3128567/fix-windows-driver-power-state-failure-error.html
SimonV
6 jaar geleden
Je antivirusprogramma kan roet in het een gooien.
Met name Avast en AVG kunnen deze melding geven.
Twee antivirusprogramma's tegelijk draaien staan helemaal garant voor dit probleem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ow ik gebruik norton, maar McAfee is nog actief in de gratis proefperiode..

Antwoorden (2)

Dan zal je een scherm krijgen zoals hier beneden:
Als je de laptop opnieuw opstart, zal je waarschijnlijk een scherm krijgen zoals hieronder
---------------------------------------------- VEILIGE MODUS --------------------------------------------------
1. Selecteer Advanced Options
2. Selecteerd Troubleshoot (de 2e optie van de 3)
3. Klik weer op Advanced Options
4. Startup Settings
5. Klik op Restart en druk in het volgende menu 4 (cijfer tussen letter E en R), niet het extra numpad!
---------------------------------------------- IN WINDOWS -----------------------------------------------------
6. Navigeer naar Configuratiescherm --> hardware --> device manager
7. Selecteer je videokaart (of chip) --> Rechtermuisknop --> Update driver and search automatically (Windows gaat zelf zoeken naar drivers)

Doe deze stappen^^ bij je geluidskaart, videokaart, processor etc.
Ben je klaar, sluit dan de PC (via de gewone manier) af!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alles heeft al de juiste versie geeft windows aan.
SimonV
6 jaar geleden
Desondanks is het wel een goed en duidelijk antwoord. Plus.
Je antivirusprogramma kan roet in het een gooien.
Met name Avast en AVG kunnen deze melding geven.
Twee antivirusprogramma’s tegelijk draaien staan helemaal garant voor dit probleem. Dan moet je dus in ieder geval één verwijderen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Daarnaast kunnen "hulpprogramma's" als System Mechanic het probleem veroorzaken.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hij valt nu niet meer uit, maar als ik Photoshop opstart valt die na een paar uur wel weer uit. Ik denk dat Photoshop iets triggert.
SimonV
6 jaar geleden
Photoshop geeft dit probleem vaker, maar dat kan ook aan de grafische kaart liggen. https://www.tenforums.com/bsod-crashes-debugging/22420-frequent-bsod-driver-power-state-failure.html Welke grafische driver / grafische kaart gebruik je?