Kan ik mijn laptop upgraden(ASUS A555L(X555LJ))?

Ik vraag mij af of het mogelijk is om mijn laptop om te kunnen bouwen tot een snellere laptop zodat ik bijv. The Witcher 3 op high settings met een goeie FPS kan spelen. Nu speel ik het op low settings en is net aan te spelen.

Wat er nu in mijn laptop zit is:
6 GB RAM
Intel Core i7-5500U
Tot 2.40 GHz

Als het zou kunnen, wat zou er dan vervangen moeten worden en waarom dat specifiek?

Toegevoegd na 1 minuut:
(ook zit er de GEFORCE 920m in)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

De enige haalbare kaart is het vergroten van je RAM-geheugen. Witcher 3 vereist minimaal 6GB en daar voldoe jij net aan. In de praktijk zijn minimale eisen vaak onvoldoende. Alle andere componenten zijn niet realistisch te vervangen door andere in een laptop als deze (Grafische kaart, FPU, CPU), etc. In theorie is alles mogelijk en als je heel handig bent zou je zelfs in een laptop allerlei componenten kunnen vervangen, maar gezien het feit dat je deze vraag stelt krijg ik niet die indruk.

Ik zou het houden op het vervangen van de 6GB door 8 GB RAM-geheugen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet inderdaad niet veel ervan af. Als ik dan alleen de RAM vervang naar 8GB, wat betekend dat dan voor de games? Verloopt het dan soepeler?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou er zelf ook niet aan beginnen, het vervangen van componenten, eerlijk gezegd. Ik heb ooit de stroomaansluiting van mijn laptop moeten vervangen, en hoewel dat gelukt is hield ik aan het eind schroefjes over. Nog even los van het feit dat elektrostatische schade kan optreden. Garanties heb je niet met het vergroten van het RAM-geheugen, maar je zou wel tijdens het spelen nu in Taakbeheer kunnen kijken hoe zwaar je geheugen belast wordt. Of je gebruikt een geavanceerdere tool zoals van voormalige SysInternal om de performance te meten. Je kunt ook kijken of je andere processen kunt sluiten zodat je maximaal geheugen hebt voor het spel. Maar als het geheugen niet de bottleneck is zijn er diverse andere mogelijk. Bijvoorbeeld snelheid schijf, FPU, grafische kaart, etc. Aan de andere kant heb je hier een laptop met mooie specificaties, dus het zou best kunnen dat alleen al het vergroten van RAM helpt. Meten is weten!
Het enige dat je kunt upgraden is het werkgeheugen (RAM), ik raad aan dat je dit opschroeft tot 8GB of, indien het budget dat toelaat, 16GB. De processor en de grafische chip lijken gesoldeerd te zijn en dus lastig / onmogelijk te vervangen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik het opschroef tot 8 GB of 16 GB, wat betekend dat voor de games die ik wil spelen. Gaat het dan soepeler?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ambiepuur
Hierboven heb ik je ook al een tip gegeven om te kijken of het vergroten van RAM voordeel op zou kunnen leveren zonder het daadwerkelijk te doen. Maar garanties heb je niet.