Hoe kom ik mijn laptop binnen zonder een wachtwoord te hoeven gebruiken?

Ben mijn wachtwoord vergeten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welk besturingssysteem heb je?

Antwoorden (1)

Je vraag is niet helemaal duidelijk, ik ga er even vanuit dat je je gebruikerswachtwoord in Windows bent vergeten...

Kijk hier eens naar:
https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/ee460909.aspx

Op deze pagina staat hoe je een rescue CD kunt maken, hierin zit ook een 'locksmith' (slotenmaker) waarmee je een (administrator) account kunt resetten.
Als je met het administrator account bent ingelogd kun je het wachtwoord van je eigen account opnieuw instellen via configuratiescherm (of door het programma lusrmgr.msc te starten)

Om zo'n CD te maken heb je natuurlijk wel een andere werkende computer nodig (vriend/kennis).